فریب دختران اصفهانی با شگرد بازیگر شدن / عکس های محرمانه کار دست شان داد

 دختری جوان چند روز قبل با مراجعه به پلیس فتای استان اصفهان شکایتی را مطرح کرد مبنی‌بر اینکه با هدف استخدام در حرفه بازیگری ، اقدام به ارسال رزومه و تصاویر خود برای فردی ناشناس کرده و پس از آن مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته است.

به گزارش رکنا، بعد از طرح این شکایت، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد شاکی پس از مشاهده آگهی استخدام بازیگر در یکی از صفحات اینستاگرامی، درخواست خود را به فرد آگهی‌دهنده ارسال کرده و آن شخص تصاویر بدون پوشش او را به بهانه تست و ارزیابی مهارت درخواست کرده و بعد از دریافت عکس‌ها، به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز و تقاضای وجه در قبال عدم انتشار تصاویر پرداخته است.

با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسان پلیس، متهم شناسایی و دستگیر شد. سپس پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد. سرهنگ سید‌مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای اصفهان، در این رابطه گفت: یکی از معضلات کاربران در فضای مجازی، نقض حریم خصوصی است که به اشکال مختلف از سوی سودجویان و کلاهبرداران انجام و منجر به تهدید، اخاذی و هتک حیثیت قربانیان می‌شود.

علاوه بر این، برخی افراد تمایل دارند به شهرت برسند و مورد توجه دیگران قرار بگیرند، در این حین سودجویان برای تحقق این خواسته از طعمه‌های خود می‌خواهند تن به خواسته‌های نامتعارف آنها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی می‌کنند. یکی از ترفندهای این دسته از مجرمان اینترنتی، وعده استخدام است.

دختر اصفهانی با خیال بازیگرشدن فریب مرد مجرم را خورد، اما پیش از او نیز افرادی دیگر با وعده‌های اینترنتی استخدام اغفال شده و در دام افتاده بودند. در یکی از این پرونده‌ها، مردی 28‌ساله در شهرستان فسا با ایجاد گروه‌های واتس‌اپی و وعده استخدام در کلینیک مشاوره، از دختران جوان اخاذی می‌کرد.

این پرونده بعد از آن به جریان افتاد که دختری جوان به پلیس فتای استان فارس مراجعه و شکایتی را مطرح کرد و گفت: در شبکه اجتماعی واتس‌اپ با فردی آشنا شدم و او پس از مدتی با وعده‌های مختلف از قبیل استخدام در کلینیک مشاوره با حقوق بالا و اخذ عکس‌های خصوصی، قصد اخاذی از من را دارد.

با توجه به اظهارات شاکی و بررسی‌هاى لازم، مشخص شد متهم با ورود به شبکه‌های اجتماعی و سوء‌استفاده از احساسات دختران جوان ، ضمن معرفی‌کردن خود به‌عنوان دکتر و به بهانه استخدام، اقدام به دریافت اطلاعات شخصی آنان ‌‌کرده است. با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهرستان فسا شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

با بررسی‌های تکمیلی و با توجه به ادله‌های دیجیتالی مشخص شد متهم به همین شگرد اقدام به اخذ تصاویر خصوصی 10 دختر جوان با نیت اخاذی کرده است. مأموران پلیس فتای استان هرمزگان نیز چندی پیش به پرونده‌ای با موضوع مشابه رسیدگی کردند. آن پرونده نیز با شکایت دختری جوان به جریان افتاد.

او توضیح داد با مراجعه به وب‌سایت دیوار و مشاهده آگهی استخدام پاره‌وقت مترجم متون انگلیسی، به کانال تلگرام شرکت صوری رفت و ضمن پرکردن فرم ثبت‌نام و ارسال مدارک هویتی، مبلغ 38 هزار تومان پرداخت کرد، اما عاقبت متوجه شد آگهی جعلی بوده و پشتیبانی کانال تلگرام دیگر پاسخ‌گو نیست.

با مسدودسازی کارت بانکی مقصد، مالک واقعی حساب در استان دیگری شناسایی و از او بازجویی شد. این فرد گفت اطلاعات اینترنت‌بانک خود را برای استخدام و درآمدزایی در اختیار پشتیبان کانال استخدامی قرار داده و از تراکنش‌های غیرمجاز انجام‌شده بی‌خبر است.

در ادامه با بررسی تراکنش‌های کارت بانکی مقصد مشخص شد متهم اصلی بیش از 15 میلیون تومان بابت هزینه ثبت‌نام از طریق این حساب بانکی درآمد نامشروع داشته است اما به‌ علت مبلغ پایینی که از هر فرد دریافت کرده، افراد فریب‌خورده از پیگیری موضوع و شکایت منصرف شده‌اند. در نهایت متهم دستگیر و پرونده او به مرجع قضائی ارسال شد.