شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#اپل

رکوردشکنی‌های جدید اپل به کجا رسید

باز هم اپل رکوردشکنی کرد. فروش مک‌‌های این شرکت در سه ماهه سوم سال‌جاری میلادی رکوردشکنی کرده و درآمدی ۹/ ۲میلیارد دلاری را برای اپل به ارمغان آورده است.

به گزارش منیبان؛ بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اپل، چندی پیش، تیم کوک مدیرعامل اپل در گفت‌‌وگو با سرمایه‌‌گذاران اعلام کرد که مک‌بوک‌‌های جدید مجهز به تراشه M۱ می‌توانند خون تازه‌‌ای را به کسب‌‌وکار لپ‌‌تاپ‌‌های این شرکت تزریق کنند. حالا با آمارهای اخیر، به‌نظر می‌رسد ادعای وی درست بوده است.

فروش 5/ 6میلیون مک‌بوک در سه ماه

به‌‌تازگی مرکز تحقیقاتی StrategyAnalytics نیز با انتشار گزارشی، جزئیات بیشتری از عملکرد اپل در فروش مک‌‌های جدید در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در این بازار ارائه کرد. اگرچه اپل هرگز تعداد دستگاه‌های فروخته‌‌شده را اعلام نمی‌کند اما این مرکز طبق بررسی‌‌های خود پیش‌‌بینی کرد که اپل در سه ماهه اخیر، ۵/ ۶میلیون مک‌بوک را به بازار عرضه کرده است. این عدد به معنی رشدی ۱۰‌درصدی در فروش و همچنین کسب سهم ۱۰‌درصدی اپل از بازار لپ‌‌تاپ‌‌های جهان خواهد بود.

در این گزارش آمده که تخفیف‌‌های بالایی که اپل برای محصولاتی همچون مک‌بوک‌ایر در نظر گرفت، خریداران بیشتری را به انتخاب این مدل‌ها ترغیب کرد. در مجموع و در رقابت با دیگر تولیدکنندگان لپ‌‌تاپ در جهان نیز باید گفت که اپل توانست در این بازه سه ماهه، رتبه چهارم این رده‌‌بندی را از آن خود کند. در حال‌حاضر، سیستم‌‌های ویندوزی سهم بالایی از فروش لپ‌‌تاپ‌‌ها را به خود اختصاص داده‌‌اند.

افت فروش دیگر محصولات

آمار و ارقام نشان می‌دهد که شرکت‌های لنوو، اچ‌‌پی و «دل» جایگاه‌های اول تا سوم این رده‌‌بندی را از آن خود کرده‌‌اند. برای لنوو، فروش ۳/ ۱۵میلیون دستگاه و برای اچ‌‌پی و «دل» نیز به ترتیب فروش ۳/ ۱۴ و ۲/ ۱۲ میلیون دستگاه ثبت شده است. در این بین شرکت دل بیشترین میزان فروش را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرد به‌طوری که رشد فروشی ۵۰‌درصدی را ثبت کرد، در حالی‌که فروش لنوو تنها ۵‌درصد رشد داشت و حتی فروش اچ‌‌پی به نسبت سال گذشته، افتی ۵‌درصدی را تجربه کرد.

به گفته این مرکز تحقیقاتی، شرکت لنوو توانست با این میزان فروش، سهم ۲۳‌درصدی از بازار را تصاحب کند و به‌دنبال آن، شرکت‌های اچ‌‌پی و دل نیز به ترتیب ۲۱ و ۱۸‌درصد از این بازار را به خود اختصاص دادند. جایگاه پنجم این فهرست را شرکت ایسوس با فروش ۱/ ۵میلیون دستگاه لپ‌‌تاپ به خود اختصاص داد. برای این شرکت نیز سهم ۸‌درصدی بازار و رشد فروش سالانه ۱۰‌درصدی برآورد شده است. سایر شرکت‌های نیز در این سه ماه، حدود ۵/ ۱۳میلیون دستگاه را عرضه کردند.