شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ثابت

انهدام اهداف دریایی توسط پهپاد سیمرغ

پرنده بدون سرنشین سیمرغ، محصول دفاعی کاملاً ایرانی، با برد بلند با استفاده از بمب‌های نقطه زن، اهداف ثابت و متحرک دریایی را منهدم کرد.
خبرگزاری میزان - امیر دریادار سید محمود موسوی با اشاره به برنامه‌های بخش دوم مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، گفت: یگان‌های جنگنده و تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با استفاده از موشک کشتی هوا به سطح، اهداف ثابت و متحرک دریایی را منهدم کردند و در عملیات دیگر این جنگنده‌ها، تجهیزات یدک شونده، ریز، سرعت بالا و قایق‌های تندرو با استفاده از توپخانه‌ای که در اختیار داشتند، مورد هدف قرار دادند.
 
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش خبر داد: پرنده بدون سرنشین سیمرغ محصول دفاعی کاملاً ایرانی، با برد بلند با استفاده از بمب‌های نقطه زن، اهداف ثابت و متحرک دریایی را منهدم کرد.
 
 
وی با اشاره به نقش‌آفرینی نیرو‌های پدافند هوایی ارتش در این رزمایش، تصریح کرد: پس از به پرواز درآمدن یک فروند پهپاد دارای موتور جت، به عنوان پرنده دشمن، رصد، شناسایی و کشف آن توسط سامانه‌های راداری پدافند هوایی و انهدام آن با بهره گیری از موشک «۱۵ خرداد»، توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در این رزمایش انجام شد و نشان دهنده دقت و کارایی این محصولات دفاعی است.
 
موسوی بر فراهم‌سازی ظرفیت استفاده از پرنده بدون سرنشین برای رهگیری و مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین دشمن در این رزمایش تأکید کرد و اظهار داشت: این تمرین عملاً مورداستفاده و بهره‌برداری قرار گرفت، الزامی به استفاده از جنگنده‌ها برای مقابله با پرندگان بدون سرنشین دشمن نداریم، با استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین، نسبت به شناسایی، رهگیری و انهدام این تجهیزات دشمن اقدام می‌کنیم.
 
  •  

انتهای پیام/