شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق#نخست وزیر#جلوگیری

الفتح: دست‌های خارجی به دنبال آشوب در عراق است/ نشست اضطراری دولت الکاظمی


الفتح: دست‌های خارجی به دنبال آشوب در عراق است/ نشست اضطراری دولت الکاظمی

سخنگوی ائتلاف الفتح عراق حمله و سوء قصد به منزل «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور را محکوم کرد و گفت که باید از سوق دادن عراق به سمت هرج و مرج جلوگیری شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «احمد الاسدی»، سخنگوی ائتلاف فتح در عراق به ریاست هادی العامری، تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق را نشان آشکار تلاش خارجی برای کشاندن کشور به سمت آشوب دانست.

به گزارش میدل‌ایست، الاسدی امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که حمله به دفتر نخست‌وزیر عراق اقدامی محکوم است که به روشنی نشان می‌دهد که دست‌های خارجی با تغییر نتایج انتخابات از طریق حمله سایبری و حمله به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و سپس حمله به منزل نخست‌وزیر عراق در پی بر هم زدن فضای سیاسی عراق و ــ خدای ناکرده ــ کشاندن کشور به سمت آشوب است.

سخنگوی ائتلاف فتح افزود که در چنین شرایطی عراق به شدت نیازمند عقلانیت و حکمت برای گرفتن فرصت از دشمنان و مغرضان است. وی همچنین خواستار آن شد که عراق و ثبات و منافع ملتش دغدغه اصلی همگان در برابر پروژه‌های فتنه و آشوب باشد.

نشست فوق العاده دولت عراق و بیانیه شورای عالی امنیت ملی

به دنبال حادثه شب گذشته، دولت عراق به نخست وزیری مصطفی الکاظمی اعلام کرد که به منظور بررسی عملیات ترور وی امروز یکشنبه جلسه فوق العاده‌ای برگزار خواهد کرد.

شورای عالی امنیت ملی عراق نیز در واکنش به این بیانیه ضمن محکوم کردن این حمله، آن را اقدم تروریستی بزدلانه توصیف کرد و گفت که این اتفاق، حمله خطرناک به دولت عراق است.

این شورا گفت که به وظیفه ملی خود در تحت پیگرد قرار دادن عاملان حمله و تحویل آن‌ها به عدالت عمل خواهد کرد.

 

انتهای پیام/