شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#خودرو

رشد پرقدرت شاخص بورس در آغاز هفته (۱۶ آبان ۱۴۰۰)

رشد پرقدرت شاخص بورس در آغاز هفته (۱۶ آبان ۱۴۰۰)
باتوجه به نقدینگی‌های سرگردان و ترس سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در بازار‌هایی مانند بازار ارز، مسکن، خودرو و... که آینده‌ای مبهم دارند و در رکود به سر می‌برند، بی شک سرمایه گذاری در بازار سرمایه می‌تواند جذاب‌ترین گزینه باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیروز شاخص کل بورس با بیش از ۴۲هزار واحد مثبت و ۳درصد رشد در محدوده یک میلیون‎ و۴۴۰هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با بیش از ۳درصد رشد، روی پله ۳۸۶هزار واحد ایستاد. شستا تأثیر ۳ هزارو۴۰۰واحدی داشت و فولاد، فارس و کچاد در رتبه‌های بعدی نماد‌های شاخص ساز بودند.

محمد امین فرجادفر، کارشناس بازار سرمایه، درباره وضعیت بورس تا پایان امسال اظهار کرد: باتوجه به نقدینگی‌های سرگردان و ترس سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در بازار‌هایی مانند بازار ارز، مسکن، خودرو و... که آینده‌ای مبهم دارند و در رکود به سر می‌برند، بی شک سرمایه گذاری در بازار سرمایه می‌تواند جذاب‌ترین گزینه باشد؛ زیرا بعد از تمام فرازونشیب‌های رخ داده، قیمت سهام به بهترین محدوده برای خرید رسیده است.

وی بیان کرد: روند بازار در روز‌های آینده به اتفاق‌های پیش رو در بازار و کشور وابسته است؛ مانند وجود رفتار‌های هیجانی، فشار‌های اجتماعی و نوسانات اقتصادی زیاد، کمبود‌های نقدینگی دولت و مداخلات مداوم در بازار توسط دولت و...، اما بی شک بورس تا پایان سال، یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه گذاری خواهد بود. به نظر می‌رسد بازار تا پایان سال با افت وخیز همراه باشد، اما درکل روند آن مثبت است.

فرهاد جوانمردی، دیگر کارشناس بازار سرمایه، نیز گفت: بازار سرمایه از لحاظ شرایط کلی، وضعیت خیلی مساعدی ندارد و با رشد ناهمگن صنایع، خروج درخورتوجه نقدینگی خرد و حجم اندک معاملات روبه روست. نقدینگی در بازار کم است و فعالان بازار در دوراهی برجام و نرخ دلار سردرگم هستند، ولی به نظر می‌رسد که بازار سرمایه همچنان شرایط رشد مناسب تری از سایر بازار‌های موازی تا پایان سال داشته باشد.