شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن آنفولانزا

تزریق واکسن آنفولانزا برای همه ضرورت ندارد/ بهترین شیوه پیشگیری از آنفولانزا

تزریق واکسن آنفولانزا برای همه ضرورت ندارد/ بهترین شیوه پیشگیری از آنفولانزا

دکتر ایرج خدادادی معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: تزریق واکسن آنفولانز برای همه ضرورت ندارد و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ایرج خدادادی درباره توزیع واکسن آنفلوانزا در استان همدان گفت: با توجه به رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم، شیوع ویروس آنفلوانزا کمتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال واردات واکسن آنفلوانزا کمتر از سال های گذشته بوده است تصریح کرد: راه های پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا همانند ویروس کرونا است با توجه به اینکه پارسال هم شیوع آنفلوانزا بسیار محدود بوده بنابراین نیاز چندای به واکسن آنفلوانزا احساس نمی شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه با بیان اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا از طریق معاونت بهداشتی در حال توزیع است بیان کرد: واکسیناسیون از طریق گروه های بهداشتی بر اساس اولویت بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت انجام می شود.
​بنابر گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، وی افزود: تعداد محدودی از واکسن ها هم برای بیماران خاص و دارای پرونده در معاونت درمان اختصاص یافته است.
دکتر خدادادی گفت: بیماران می توانند با دریافت نامه و حواله از معاونت غذا و دارو واکسن خود را از داروخانه های مربوطه دریافت کنند.