شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمار

وضعیت اورژانسی/ این تیم بیمار است

دیگر هیچ نشانی از روزهای خوب در تیمی که روزی قهرمانی های متوالی به دست می آورد وجود ندارد

وضعیت اورژانسی/ این تیم بیمار است
خبرورزشی -

بارسلونا در خانه خود برد ۳-۰ را با تساوی ۳-۳ مقابل سلتاویگو عوض کرد و بار دیگر نشان داد در حال حاضر تیمی پایین تر از حد متوسط است.

سرخی بارخوان سرمربی موقت بارسلونا در این مدت کوتاه که جایگزین رونالد کومان شد تمام تلاش خود را کرد تا اشکلات تیم را ترمیم کند و بارسلونا را در شرایطی نسبتا مناسب تحویل مربی بعدی دهد.

برد در مقابل دیناموکیف در لیگ قهرمانان اروپا یک اتفاق خوب برای بارسا بود اما این تیم هنوز در لالیگا ناکام است. چهار بازی بدون برد روند ناموفق این تیم را به خوبی نشان می دهد. از دست دادن سه امتیاز در بالایدوس  مقابل سلتاویگو به این شکل و بعد از زدن سه گل، یک واقعیت دردناک برای هواداران بارسلونا را در مورد این تیم بیان  کرد، اینکه بارسا ظاهرا مشکلاتی فراتر از داخل زمین دارد.

اختلاف در رختکن تیم، عصبی  بودن بازیکنان و بدنسازی نامناسب عواملی هستند که حالا درمورد آنها صحبت می شود. در مورد بازی روز شنبه بارسلونا حتی گفته می شود فیلیپه کوتینیو هافبک برزیلی این تیم از دستور سرمربی سرپیچی کرده و حاضر نشده از روی نیمکت بلند شود و خود را برای ورود به زمین آماده کند.

فرنکی دی یونگ هافبک هلندی بارسا به طور واضح از «نداشتن شخصیت» در تیم فعلی بارسلونا حرف زد، حرفی که نشان از نبود اعتماد به نفس در تیم دارد.

حالا ژاوی ارناندس به عنوان سرمربی جدید بارسلونا وظیفه دارد بحران های این تیم را یکی یکی حل کند و اول از همه اینکه روحیه ستاره های تیم را بالا ببرد. سرخی بارخوان هم بعد از بازی از این گفت که بازیکنان بارسا باید به این باور برسند که «خیلی خوب هستند»  و بااین حرف خود تلویحا از روحیه پایین در رختکن تیم حرف ززد.

مشکلات بزرگ

مسئله دیگری که ژاوی در بدو ورود باید توجه ویژه ای به ان داشته باشد ترمیم خط دفاعی تیم آن هم از طریق بازیابی روحی بازیکنانی است که در خط دفاعی و درون دروازه بازی می کنند. اریک گارسیا اعتراف کرده که در قلب خط دفاعی نتوانسته جا بیفتد و همچنان پراسترس به میدان می رود. مارک آندره ترشتگن دروازه بان آلمانی تیم هم نیاز به توجهی کاملا ویژه دارد. او سالها به عنوان یکی از بهترین دروازه بان های جهان و از ارکان موفقیت بارسلونا به شمار می رفت که حتی با مانوئل نوئر برای کسب پیراهن شماره یک در تیم ملی المان می جنگید. اما واقعیت این است که ترشتگن حالا یک دروازه بان کاملا معمولی و حتی پراشتباه است که نه تنها نمی تواند به نفع تیمش تاثیبر گذار باشد بلکه روحیه خط دفاعی را نیز پایین آورده است.

بیمارستان بارسا

دردسر بزرگ دیگری که ژاوی باید راه حلی فوری برای  آن پیدا کند مشکل مصدومیت بازیکنان است. اینکه بارسلونا در حال حاضر ۱۱ بازیکن مصدوم دارد نمی تواند بر حسب اتفاق یا بدشانسی باشد. اولویت کادر فنی جدید باید پیدا کردن دلایل این مصدومیتها باشد. آمار مصدومان تیم که منجر به کوچکتر شدن فهرست بازیکنان درهر بازی می شود یکی از دلایل اصلی عملکرد ضعیف بارسا در بازیهای این فصل بوده است.

سبک بازی

وظیفه اصلی ژاوی اما حل کردن مشکلات در مورد سبک بازی تیم است. در این مورد کسی به توانایی های ژاوی شک ندارد، دست کم در مقطع فعلی.

همه بر این اعتقاد هستند که بازیکنی که مغز متفکر سبک بازی دوران طلایی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا بودده به خوبی می داند که چگونه سطح فوتبال تیم فعلی بارسلونا را ارتقا دهد. در هر صورت این مشخص است  که سرمربی جدید بارسلونا با وظیفه ای بسیار سخت رو به رو است. بارسلونا در این روزها چیزی در حد فاجعه است.