شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#تیم برتر#صدر جدول

یک پیشکسوت در گفتگو با مهر:

صدرنشینی در ابتدای لیگ حق استقلال بود/ آبی‌ها تیم برتر لیگ هستند

صدرنشینی در ابتدای لیگ حق استقلال بود/ آبی‌ها تیم برتر لیگ هستند

پیشکسوت آبی پوشان گفت: در این ۴ هفته ای که از لیگ گذشته استقلال را بهترین تیم لیگ دیدم و آنها با شایستگی در صدر جدول قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن ۴ هفته از لیگ برتر، تیم استقلال با ۳ پیروزی، یک مساوی و ۱۰ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت تا شاگردان مجیدی پیشاپیش دیگر تیم‌های لیگ برتر قرار داشته باشند.

محمد نیک سیرت پیشکسوت آبی پوشان در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار داشت: هنوز در این مدت لیگ آنطور که باید و شاید جا نیفتاده است و تیم‌ها هنوز به آن چیزی که در نظر دارند نرسیده‌اند. اما در این ۴ هفته استقلال را بهترین تیم دیدم. با اینکه آبی پوشان هم هنوز نقایصی دارند، اما در مجموع بهترین تیم بودند و شایسته صدرنشینی در پایان هفته چهارم هستند.

مهاجم سابق آبی پوشان گفت: امتیازات هفته‌های نخست در تعیین تکلیف لیگ بسیار مهم است و اینکه استقلالی‌ها در این ۴ هفته امتیازات خوبی کسب کرده‌اند را باید برای آنها به فال نیک گرفت. به نوبه خودم افسوس می‌خورم که پیروزی مقابل فجر هم در آخرین لحظه از دست رفت؛ دلیل اصلی آن هم لغزندگی زمین بود که باعث به لیز خوردن دروازه‌بان استقلال قبل از خروج شد.

نیک سیرت تصریح کرد: نقطه ضعف اصلی تیم استقلال که به نظرم خود مجیدی و همکارانش هم متوجه آن شده‌اند، فقدان یک هافبک طراح شش‌دانگ در مرکز میدان این تیم است؛ و این همان ضعفی است که آبی‌ها در سالهای اخیر معمولاً از آن رنج برده‌اند. تیمی مثل استقلال در مرکز زمین بازیکنانی مثل جانواریو، جباری، سرور جباروف، علی کریمی یا آیاندا پاتوسی نیاز دارد. هرچند در حال حاضر امیر حسین حسین زاده جوان اول آبی‌ها تا حدودی این وظیفه را بر عهده دارد، اما باید پذیرفت بازیکنی که قرار است محور و طراح تیم بزرگی مثل استقلال باشد باید باتجربه‌تر و میدان دیده تر باشد.

وی افزود: البته که حسین زاده هم بازیکنی جوان و بسیار آینده دار است که تا همین جای فصل هم یکی از بهترین‌های استقلال و لیگ بوده و باید کارش را ستود.

پیشکسوت آبی پوشان در خصوص سایر تیم‌ها گفت: همانطور که گفتم استقلال در این ۴ هفته بهترین تیم لیگ بود و به جز این تیم، به نظر من سپاهان، آلومینیوم و گل گهر هم از تیم‌های برتر بودند. البته این تحلیل مربوط به همین ۴ هفته است و ممکن است در هفته‌های آتی تیم‌های دیگری هم بیایند که کیفیت شان مطلوب‌تر شود.

مهاجم پیشین آبی پوشان تاکید کرد: به شخصه انتظارات بیشتری از مهاجمان و ساختار تهاجمی استقلال دارم. به خصوص که در این تیم مهاجمان خوب و با کیفیت به تعداد مکفی حضور دارند و مجیدی می‌تواند به فراخور هر از بازی از یکی تا ۳ مهاجم با ویژگی‌های مختلف استفاده کند. همانطور که دیده شد مقابل فجر هم از ابتدا کار را با ۳ مهاجم آغاز کردند و مطهری هم بازیکن جانشین آنها بود. انتظار من این است تیمی که نفراتی مثل یامگا، ژستد، مطهری، قاسمی نژاد و رمضانی را دارد آمار گلزنی هایش بیشتر از این باشد.