شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#چین

"فناوری" حوزه محبوب ۱۰ میلیاردر اول چین


"فناوری" حوزه محبوب 10 میلیاردر اول چین

نکته جالب در بررسی لیست ۱۰ فرد ثروتمند چین فعالیت بخش عمده‌ای از آنها در حوزه فناوری و محصولات وابسته به تکنولوژی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 12 ماه اخیر برای ثروتمندترین افراد چین بسیار پرهیاهو و جنجالی سپری شد. انتقال تمرکز دولت چین به سمت آموزش و صنایع های تک در کنار نگرانی از وضعیت بدهی بخش املاک و مستغلات (بخصوص شرکت اورگراند) باعث شد که بسیاری از شرکت‌های بخش خصوصی این کشور شاهد کاهش شدید در ارزش سهام خود باشند.

تشویق دولت چین به موضوع "رفاه مشترک" باعث شد که بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت‌های بزرگ فن آوری میلیاردها دلار صرف تبلیغ در این بخش با اهداف اجتماعی کنند.

با اینحال ثروت 100 ثروتمند این کشور در یک سال گذشته از 1.33 تریلیون دلار به 1.48 تریلیون دلار برسد. بیشترین سودها مربوط به افزایش فروش شرکت‌هایی بود که در صنایع انرژی سبز مانند باتری های یون لیتیوم فعال بودند.

کشور چین ,

دومین افزایش سرمایه مربوط به رابین ژنگ، رئیس شرکت تولید باتری Contemporary Amperex Technologyبود که از 20.1 میلیارد دلار سال قبل به 50.8 میلیارد دلار رسید.

ژونگ شانشان، پادشاه آب بسته بندی شده در چین که رئیس و موسس شرکت Nongfu Spring بود با 65.9 میلیارد دلار در رتبه اول ثروتمندترین افراد در چین قرار گرفت. افزایش الگوی مصرف در چین در زمان کرونا و همچنین سرمایه‌گذاری موفق وی در شرکت دارویی Wantai Biological Pharmacy، که سهامش در اواسط اکتبر در مقایسه با سال قبل 76 درصد افزایش یافت، به موفقیت این سرمایه گذار کمک بسیاری کرد.

جک ما که سال گذشته با 65.6 میلیارد دلار در رتبه اول قرار داشت با 41.5 میلیارد دلار سرمایه در سال 2021 به رتبه 5 سقوط کرد که تعویق در لیست کردن خدمات مالی آنلاین علی بابا باعث سقوط سهام این شرکت شد. البته در این بین شایعاتی نیز درباره احتمال اختلاف میان جک ما و دولت چین مطرح شد.

نکته مهم در بررسی 10 فرد ثروتمند چین توجه به این مسئله است که 6 نفر از این لیست در زمینه فناوری و حوزه های مرتبط با آن مشغول فعالیت هستند.

چین با سرمایه گذاری عظیم در بخش فناوری به دنبال شناخته شدن به عنوان یکی از قطب های این حوزه در آینده نزدیک است. از تیک تاک گرفته تا شرکتهایی مانند علی بابا که در بخش تجارت الکترونیک فعال هستند و همچنین بازی‌های آنلاین، عزم راسخ چین برای موفقیت در این حوزه ها را اثبات می‌کند.

انتهای پیام/