به گزارش برنا، پیمان فخری، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2022 در نخستین جلسه هماهنگی ستاد کارشناسی بازی‌های آسیایی هانگژو گفت:  جلسه خوبی بود. مقداری کمبود وقت داریم چرا که المپیک به تعویق افتاد و ستاد دیر تشکیل شد. در این جلسه تصمیمات خوبی انجام شد. از هفته آینده جلسه با فدراسیون‌ها انجام می‌شود. سیاست‌هایی که ابلاغ شد را در مورد رشته‌ها اعمال کردیم. رشته‌هایی که مدال قطعی دارند و یا شانس کسب مدال دارند و یا شانس ندارند شناسایی شدند. امروز یک کاروان ابتدایی داریم و بعد از آن به فدراسیون‌ها زمان می‌دهیم برای اثبات اینکه آنچه عنوان می‌کنند صحت داشته باشند. برخی رشته‌ها دو سال است نبودند و ممکن است شانس داشته باشند و ما فرصتی می‌دهیم تا خود را اثبات کنند.

فخری ادامه داد:  کاروان بزرگی داریم و بین 450 تا 500 نفر انتخاب می‌شوند. در 16 رشته در المپیک بودیم و شرایط آنها مشخص است ولی سایر رشته‌ها در مسابقات نبودند و نیاز به ارزیابی دارند تا خرداد و تیر ارزیابی نهایی را خواهیم داشت.

او در خصوص اینکه با وجود تاکید بر اعزام کاروان کیفی نام برخی از رشته‌ها که شانس مدال ندارند، دیده می‌شود، گفت: غیر از رشته‌های پایه و مادر رشته دیگری را نداریم که شانس مدال نباشند و در لیست باشد. 5 رشته به این دوره اضافه شده که دو رشته کاملا چینی است‌. شطرنج اضافه شده که خوشبختانه شانس داریم. 5 رشته هم حذف شده که ازبکستان و اندونزی که رقیب ما هستند در آن شانس داشتند. استرالیا و نیوزلند در 5 رشته به صورت افتخاری هستند و مدال برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

سرپرست کاروان در پاسخ به سوال که چه تضمینی وجود دارد که کمیته بعدی نیز همین سیاست را دنبال کند؟ توضیح داد: سیاست کلی را وزارت ورزش و کمیته اعلام می‌کند اگر بر اساس شرایط گفتند تعداد بیشتری شرکت دهیم، احتمال افزایش رشته‌ها هست و ما هم استقبال می‌کنیم و اگر ظرفیت و بودجه  اجازه دهد این اتفاق خیلی هم خوب است.