به گزارش برنا، نخستین جلسه هماهنگی ستاد کارشناسی بازیهای آسیایی  2022  هانگژو با  موضوع "بحث و تبادل نظر در خصوص انتخاب اولیه رشته های اعزامی به بازیهای هانگژو " امروز یکشنبه 16 آبان در سالن جلسات شماره 1 کمیته ملی المپیک و با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. 

سید رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: ما زمان کوتاهی داریم دلیل تاخیر در برگزاری این جلسه بخاطر برگزاری و حضور در رقابت‌های المپیک بود. اما بعد از المپیک کار  و برنامه ریزی را شروع کردیم. ابتدا سرپرست کاروان را معرفی کردیم و امروز هم اولین جلسه را داشتیم. در جلسه امروز روی محورهای متعدد بحث کردیم، سیاست های کلی اعزام مشخص شد. تاکید مقام معظم رهبری که تاکید بر اعزام کاروان کیفی است قطعا انجام خواهد شد، در از دیگر موارد تاکید شده استفاده از ظرفیت‌های داخل است که حتما در نظر خواهیم گرفت، استفاده از ظرفیت بانوان در دستور کارمان خواهد بود تا حمایت بیشتری از بخش بانوان داشته باشیم. کنار ستاد قهرمانی ستاد فرهنگی را برای معرفی فرهنگ ایران خواهیم داشت. 

وی افزود: تصمیات دیگری هم گرفته شد مانند بحث لباس کاروان بود. قرار شد سرپرست کاروان در این رابطه کارهای لازم را انجام دهند، فراوان خواهیم داد ابتدا نظر ورزشکاران را خواهیم داشت و سپس از نظرسنجی مردم استفاده خواهیم کرد. رشته‌های اعزامی مشخص شدند. آنچیزی که اهمیت دارد این است کاروان درخشش بهتری نسبت به جاکارتا داشته باشد. در بازیهای آسیایی جاکارتا به اهدافمان رسیدیم. اینبار تلاش خواهیم کرد یک پله بالاتر از دوره قبل بایستیم. مسیر امروز ما نسبت به گذشته هموارتر است امیدوارم که نتایج خوبی را هم کسب کنیم.

 رییس کمیته ملی المپیک درخصوص شعار کاروان توضیح داد : نام و شعار کاروان را جمع آوری خواهیم کرد در این مورد حتما از پیشنهادات استفاده خواهیم کرد. ما بر اساس مجموع پیشنهادات نام کاروان را انتخاب خواهیم کرد. جلسات هفتگی برگزار خواهد شد و سرپرست کاروان نیز به عنوان سخنگو گزارش کامل را به رسانه‌ها خواهد داد. 

صالحی امیری در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر تضمین می‌دهید که تصمیات اتخاذ شده پس از انتخابات کمیته ملی المپیک انجام شود؟ گفت: خیلی روشن است کمیته قائم به شخص نیست و سرپرست باید ۱۸ ماه مانده مشخص شود ولی چون درگیر المپیک بودیم کمی با تاخیر شد ولی اساسا روند فعالیت کمیته بر اساس اساس نامه است.