شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#میشل عون#عراق#نخست وزیر

میشل عون تلاش برای ترور مصطفی الکاظمی را محکوم کرد


میشل عون تلاش برای ترور مصطفی الکاظمی را محکوم کرد

رئیس جمهور لبنان تلاش برای ترور نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان تلاش نافرجام برای ترور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق را محکوم کرد.

به گزارش النشره، میشل عون تاکید کرد که این اقدام، نه تنها شخص مصطفی الکاظمی بلکه ثبات و امنیت در عراق و تلاش‌ها برای تقویت اتحاد ملی عراق، احیای اقتصاد ملی و فراهم کردن زندگی مناسب برای ملت این کشور را مورد هدف قرار داده است.

بامداد امروز واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از تلاش برای ترور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، با حمله پهپاد انتحاری به منزل مسکونی وی در منطقه خضراء خبر داد.

در بیانیه این واحد اطلاع رسانی که در ساعت 3 بامداد به وقت محلی منتشر شده، آمده که منزل مسکونی نخست وزیر عراق بامداد امروز هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته اما آسیبی به نخست وزیر نرسیده است.

الکاظمی با انتشار ویدئویی با تأیید این خبر اعلام کرد که حال وی مساعد است و تأکید کرد که نیروهای امنیتی با جدیت برای ساخت کشور تلاش می کنند و با موشک و پهپاد نمی توان کشور ساخت.

همزمان «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی قادر به دفع خطرات هستد. نیروهای امنیتی هرآنکه به فکر رساندن گزندی به امنیت کشور باشد را تحت پیگرد قرار خواهند داد.

وی افزود: نیروهای امنیتی به وظایف خود عمل می‌کنند و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

تحسین الخفاجی سخنگوی عملیات مشترک عراق با اعتراض به عمل نکردن سامانه آمریکایی C-RAM برای دفاع از منزل «مصطفی الکاظمی» گفت که هم اکنون در حال انجام تحقیقات از آمریکایی‌ها و سفارتخانه آمریکا هستیم و متخصصان این امر باید پاسخ مناسبی در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/