شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بازی‌های آسیایی#توکیو#المپیک

فخری: کاروان بزرگ بازی‌های آسیایی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر خواهد بود/ کمبود وقت داریم


فخری: کاروان بزرگ بازی‌های آسیایی بین 450 تا 500 نفر خواهد بود/ کمبود وقت داریم

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ گفت: مقداری کمبود وقت داریم چرا که المپیک توکیو به تعویق افتاد و ستاد دیر تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پیمان فخری، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2022 در نخستین جلسه هماهنگی ستاد کارشناسی بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت:  جلسه خوبی بود. مقداری کمبود وقت داریم چرا که المپیک به تعویق افتاد و ستاد دیر تشکیل شد. در این جلسه تصمیمات خوبی انجام شد. از هفته آینده جلسه با فدراسیون‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: سیاست‌هایی که ابلاغ شد را در مورد رشته‌ها اعمال کردیم. رشته‌هایی که مدال قطعی دارند و یا شانس کسب مدال دارند و یا شانس ندارند شناسایی شدند. امروز یک کاروان ابتدایی داریم و بعد از آن به فدراسیون‌ها زمان می‌دهیم برای اثبات اینکه آنچه عنوان می‌کنند صحت داشته باشند. برخی رشته‌ها دو سال است نبودند و ممکن است شانس داشته باشند و ما فرصتی می‌دهیم تا خود را اثبات کنند.

فخری تاکید کرد: کاروان بزرگی داریم و بین 450 تا 500 نفر انتخاب می‌شوند. در 16 رشته در المپیک بودیم و شرایط آنها مشخص است ولی سایر رشته‌ها در مسابقات نبودند و نیاز به ارزیابی دارند تا خرداد و تیر ارزیابی نهایی را خواهیم داشت.

وی در خصوص اینکه با وجود تاکید بر اعزام کاروان کیفی نام برخی از رشته‌ها که شانس مدال ندارند، دیده می‌شود، گفت: غیر از رشته‌های پایه و مادر رشته دیگری را نداریم که شانس مدال نباشند و در لیست باشد.

فخری در مورد اضافه شدن رشته‌ها به بازی‌های هانگژو یادآوری کرد: 5 رشته به این دوره اضافه شده که دو رشته کاملا چینی است‌. شطرنج اضافه شده که خوشبختانه شانس داریم. 5 رشته هم حذف شده که ازبکستان و اندونزی که رقیب ما هستند در آن شانس داشتند. استرالیا و نیوزلند در 5 رشته به صورت افتخاری هستند و مدال برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

سرپرست کاروان در خصوص اینکه چه تضمینی وجود دارد که کمیته بعدی نیز همین سیاست را دنبال کند ، گفت: سیاست کلی را وزارت ورزش و کمیته اعلام می‌کند اگر بر اساس شرایط گفتند تعداد بیشتری شرکت دهیم، احتمال افزایش رشته‌ها هست و ما هم استقبال می‌کنیم و اگر ظرفیت و بودجه  اجازه دهد این اتفاق خیلی هم خوب است.

 

انتهای پیام/