شهر خبر

مهر گزارش می دهد؛

واکنش های داخلی و جهانی به حمله تامل برانگیز به منزل الکاظمی

واکنش های داخلی و جهانی به حمله تامل برانگیز به منزل الکاظمی

حمله تامل برانگیز بامداد امروز به منزل نخست وزیر عراق با واکنش های داخلی و جهانی مواجه شده است، امری که مطالبات اخیر مردم عراق و خشونت علیه اعتراضات مردمی در منطقه سبز بغداد را به حاشیه برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های خبری بامداد امروز اعلام کردند که منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در منطقه سبز بغداد هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

گردانهای حزب الله عراق

«ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق در حساب کاربری خود در شبکه‌های مجازی به طرح سو قصد به جان نخست وزیر این کشور واکنش نشان داد.

العسکری طرح ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را یک حرکت نمایشی خواند و نوشت: بازی کردن نقش قربانی از شیوه‌های نخ نمایی است که به تاریخ پیوسته است.

به گفته العسکری، براساس اطلاعات موثق در عراق هیچ کسی حاضر نیست برای هدف قراردادن نخست وزیر سابق، یک پهپاد را هزینه کند، اگر هم کسی بخواهد آسیبی برساند، راه‌های بسیار با هزینه کم‌تر و مطمئن‌تری وجود دارد.

مسئول گردان‌های حزب الله عراق در ادامه گفت: مسخره تر اینکه او ملت را به خویشتنداری و آرامش دعوت می‌کند، معلوم نیست چه کسی نگران شده است؟

حیدر العبادی

حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر و نخست وزیر پیشین عراق به حادثه سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور واکنش نشان داد.

العبادی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: سوء قصد مشکوک به مصطفی الکاظمی را محکوم می‌کنم و درباره به هم ریختن اوضاع هشدار می‌دهم. روز گذشته تظاهرات کنندگان کشته شدند و امروز نخست وزیر هدف حمله قرار می‌گیرد. آقایان ما در میدان جنگ نیستیم. اوضاع دشواری است و هوشیاری و خویشتن داری ضروری است. گفتگو، تفاهم و همبستگی به مسائل حیاتی برای کشور تبدیل شده است.

عمار حکیم

سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق هم در واکنش به این حادثه گفت: حمله به منزل نخست وزیر اقدامی محکوم و ناپسند است و به بحرانی شدن اوضاع و در خطر قرار گرفتن حیثیت کشور منجر می‌شود.

هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق نیز ضمن محکوم کردن سوء قصد به جان الکاظمی اعلام کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم برای توقف بحران تلاش کنند و برای کاستن تنش‌های سیاسی و تقویت منافع ملی، مذاکره و گفتگو را آغاز کنند. نباید به تروریسم, خشونت و اقدامات غیرقانونی اجازه داد ثبات عراق را بر هم زند و روند دموکراتیک را منحرف سازد.

تکمیل می شود...