شهر خبر

صالحی‌امیری: کاروان ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ کیفی خواهد بود/ روند کار در کمیته قائم به شخص نیست


صالحی‌امیری: کاروان ما در بازی‌های آسیایی 2022 کیفی خواهد بود/ روند کار در کمیته قائم به شخص نیست

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ کاروان کیفی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نخستین جلسه هماهنگی ستاد کارشناسی بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو اظهار داشت: زمان کوتاهی تا هانگژو داریم. ما درگیر المپیک بودیم و الزاما ستاد آسیایی را بعد از المپیک انجام دادیم و حکم پیمان فخری را به عنوان سرپرست کاروان ایران در این بازی‌ها صادر کردیم و امروز رسما ستاد تشکیل شد و علی‌نژاد، رغبتی، رحیمی طاهریان و سعیدی حضور داشتند.

وی تاکید کرد: اولین بحث که جمع بندی شد این بود که سیاست‌های کلی اعزام مشخص شود. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کاروان کیفی در دستور کار قرار گرفت. استفاده حداکثری از سازمان‌ها و تولیدات داخلی سیاست دیگر ما بود. استفاده حداکثری از ظرفیت بانوان نیز اهمیت دارد و باید فضای لازم برای درخشش بانوان انجام شود.

صالحی‌امیری افزود: ستاد فرهنگی را در کنار ستاد قهرمانی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران خواهیم داشت.‌ سیاست‌های طراحی لباس تدوین خواهد شد و در جلسه آتی به تصویب و سپس فراخوان انجام می‌شود‌.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: رشته‌های اعزامی در سه دسته تقسیم می‌شوند. آنهایی که مدال‌آور هستند، رشته‌های که شانس مدال دارند و رشته‌هایی که مدال‌آور نیستند. هدف‌گذاری انجام شده تا در هانگژو درخشش بهتری نسبت به جاکارتا داشته باشیم. هدف ما یک پله بالاتر خواهد بود.

وی گفت: روند کاری که آغاز کردیم چون زمان نداریم فشرده است. با تجربه‌های بازی‌های آسیایی، المپیک و المپیک جوانان کارها بهتر پیش می رود و از تجربیات با درخشش بهتر استفاده می‌شود.

صالحی‌امیری تصریح کرد: خواهش دارم مردم پیشنهاد خود را برای عنوان کاروان در سایت کمیته ملی المپیک ارائه کنند. نام و شعار کاروان را که باید به بلندای نام ایران باشد، بزرگی ایران را نشان و ارزش‌ها و‌ عناصر فرهنگی ایران را داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر تضمین برای ادامه کار فخری وجود دارد، گفت: کمیته ملی المپیک قائم به شخص نیست و اساسنامه تاکید دارد 18 ماه قبل باید سرپرست معرفی شود چون در المپیک درگیر بودیم نمی توانستیم دو کار را همزمان پیش ببریم‌. اساسا روند کار کمیته قائم به شخص نیست بلکه یک جهت است. کارها توسط شخص انجام‌ نمی‌شود و در ستاد کارها انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/