شهر خبر

درخواست دولت از مجلس برای افزایش ۴.۶ میلیارد دلاری اعتبارات ارز ترجیحی تا پایان سال


درخواست دولت از مجلس برای افزایش 4.6 میلیارد دلاری اعتبارات ارز ترجیحی تا پایان سال

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از موارد عنوان شده در لایحه اصلاح ارز ترجیحی، درخواست دولت برای اختصاص ۴.۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی و دارو تا پایان سال جاری است.

محمد خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ارسال لایحه اصلاح ارز ترجیحی به مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه درباره این لایحه توضیحاتی را به مجلس ارائه کرده ولی دولت تاکنون رسماً این لایحه را به مجلس تقدیم نکرده است. 

وی با اشاره به برخی جزئیات لایحه دولت برای اصلاح ارز ترجیحی خاطرنشان کرد: یکی از موارد عنوان شده در لایحه این است که با توجه به ناکافی بودن اعتبارات 8 میلیارد دلاری که برای تامین کالاهای اساسی و دارو در بودجه سال جاری اختصاص پیدا کرده بود، دولت درخواست داده تا برای تامین این کالاها مبلغ 4.6 میلیارد دلار به میزان ارز ترحیجی اضافه شود. 

خدابخشی افزود: همچنین دولت خواستار بازنگری در اختصاص ارز ترجیحی به برخی کالاها است، به نحوی که تنها دارو و گندم مشمول ارز ترجیحی شوند و در عوض مابه‌التفاوت قیمتی دیگر کالاها به مردم داده شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات همچنین درباره اختصاص کارت اعتباری برای اجرای اصلاحات احتمالی در لایحه اصلاح ارز ترجیحی گفت: در این رابطه هنوز بحثی مطرح نشده است. 

انتهای پیام/