سرجوخه سریالی در قالب امنیتی و اجتماعی به نویسندگی و تهیه کنندگی حسین امیرجهانی و کارگردانی احمد معظمی است که در حال حاضر از شبکه سه سیما درحال پخش است.

پیام احمدی‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری اش سریال های چون «آسپیرین»، «هیولا» و... و در فیلم هایی چون « پایان خدمت»، « حمال طلا»، «لژیونر» و... را دارد در خصوص این سریال با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا گفت و گویی کرده است که در زیر از نظر می گذرانید:

در سال های اخیر سریال های امنیتی زیادی ساخته شده و مورد توجه قرار گرفته اند سریال سرجوخه را چقدر با سایر آثار منتشر شده متفاوت می بینید؟

به هرحال احمد معظمی پیش زمینه در این خصوص دارد و تماشاچی خودش را هم دارد و قبلا از طرفی هم فیلمنامه سرجوخه و عواملی که در تولید آن دخیل بودند باعث می شوند که اتفاق بهتری بیفتد و تا الان هم تماشاچیان ارتباط با آن برقرار کردند.

در مورد نقش تان توضیح بدهید چگونه برای اجرا با آن ارتباط گرفته اید؟

اول که یکی از نقش های اصلی سریال را به من پیشنهاد داده بودند منتهی به دلیل مشغله کاری و فشردگی کاری که داشتم متاسفانه نمی‌رسیدم تا اینکه با آقای معظمی به این نتیجه رسیدم با نقش صفر قهوه‌چی در خدمت‌شان باشیم که هر چند کوتاه ولی باز بتوانم در معیت ایشان باشم.

صفر قهوه‌چی با وجود اینکه حضور دارد و ممکن است خیلی پررنگ نباشد در قصه ولی یک عامل پیش برنده است مخصوصا در قصه غلامرضا و نقش هم نقش بانمکی بود و من دوست داشتم. آقای سیدجلال موسوی هم گریم خوبی زدند.

کارکردن با احمد معظمی را چطور می بینید؟

به نظر من او باید خیلی بیشتر از این کار کنند چون هم می‌دانند چه می‌خواهد و هم بلد است چه کاری می‌کند. من اولین کارم بود که در خدمت آقای معظمی بودم و با این‌که قبلا با ایشان کار نکرده بودم ولی خیلی از سرجوخه و روند فیلمبرداری و اتفاقاتی که سر صحنه می‌افتاد، چه از لحاظ کارگردانی و بازیگردانی و بقیه مسائل، راضی بودم و خیلی دوست داشتم. ان‌شاءالله باز هم در خدمت ایشان باشم.

نقشی که بازی کردید ما به ازای واقعی دارد؟ 

بله به وفور ما به ازای بیرونی دارد به هرحال برای یک فضایی که پائین شهر است و این اتفاقات در قهوه خانه و فضای این شکلی که پاتوق آدم‌هایی از این جنس می تواند باشد شکل می‌گیرد.

به عنوان بازیگر چقدر سریال های تلویزیونی را دنبال می کنید؟

متاسفانه در این چند سال اخیر خیلی کم به این دلیل که اکثراً سرکار هستم وقت نمی‌کنم زیاد سریال تلویزیونی ببینم ولی به هر حال فیدبک هایش را از مردم می گیریم.