شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#طرح ملی مسکن#تهران#استان تهران

پیشرفت ماهانه ۱.۸ درصدی طرح ملی مسکن تهرانسر/پیش‌بینی پایان پروژه در سال ۱۴۰۳


پیشرفت ماهانه 1.8 درصدی طرح ملی مسکن تهرانسر/پیش‌بینی پایان پروژه در سال 1403

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه‌های طرح ملی مسکن تهرانسر خبر داد. طی ۷ ماه اخیر این واحدها ماهانه حدود ۱.۸ درصد پیشرفت داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خلیل محبت خواه اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای طرح ملی مسکن تهرانسر ساخت 1000 هزار واحد مسکونی و تجاری، بستر سازی و فراهم آوردن زمینه های رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن در غرب شهر تهران است.

وی با بیان این‌که امیدواریم ادامه طرح در تهرانسر به زودی آغاز شود، افزود: با توجه به زمان آغاز پروژه مسکن تهرانسر در شهریورماه 1398 و برنامه ریزی برای پایان پروژه در شهریور 1401 کار و فعالیت در این پروژه به صورت هفتگی رصد می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره پیشرفت 40 درصدی این پروژه یادآور شد: ظرف هفته آینده مشاورین شرکت های سازنده نسبت به بررسی نقشه ها و اصلاح موارد درخواستی توسط سازمان نظام مهندسی اقدام و سرانه های هفت گانه اراضی یاد شده مجددا بررسی و موضوع بازنگری شده و طرح ساماندهی برای ارایه در کمیسیون ماده 5 شهر تهران آماده شود.

اوایل فروردین ماه امسال مدیرکل راه و شهرسازی تهران با بیان اینکه 1000 واحد از پروژه طرح ملی مسکن تهرانسر به پیشرفت 27 درصد رسیده است، گفته بود: از روز دوم فروردین ماه پروژه فعال است و هر سه انبوه ساز در سه شیفت کار می کنند.

خلیل محبت خواه با بیان این‌که قرار است در بهار امسال فراخوان 1000 واحد دیگر از طرح ملی مسکن تهرانسر انجام شود، افزود: در این خصوص طراحی، معماری، پروانه ساخت و هماهنگی با شهرداری تهران منطقه 21 انجام شده است.

وی با موفق ارزیابی کردن طرح مشارکتی طرح ملی مسکن تهرانسر،‌تصریح کرد: انبوه سازانی که در این پروژه مشارکت کردند از وضعیت راضی هستند. مسکن ملی تهرانسر در چهار بلوک به صورت مسکونی و تجاری اجرا می شود و در فراخوان جدید نیز قرار است واحدهای مسکونی و تجاری گنجانده شود.

به گزارش تسنیم، اگر پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح ملی مسکن تهرانسر را ماهانه 2 درصد محاسبه کنیم ساخت این واحدها در حالت خوشبینانه 30 ماه دیگر یعنی نیمه اول سال 1403 به پایان خواهند رسید.

انتهای پیام/