عوارض جانبی در این نوع جراحی زیبایی نادر است. در واقع، عمل چشم گربه‌ای (کانتوپلاستی) همراه با بلفاروپلاستی برای جلوگیری از بروز هرگونه عارضه انجام می شود.

به گزارش علاج نیوز، با این حال، برخی از عوارض جانبی برای جراحی عمل چشم گربه‌ای وجود دارد زیرا شما در حال تغییر عضله داخلی زیر پلک هستید.

چشم‌ها معمولا متورم و کبود می‌شوند. این ناحیه اغلب حساس به لمس است، بنابراین ممکن است برای کنترل ناراحتی نیاز به استفاده از داروهای مسکن داشته باشید. این مدت طولانی نیست و با کمک پدهای خنک باید در عرض دو روز از بین برود. همچنین ممکن است چشمان شما کاملا خشک یا بسیار آبریزش باشد. برای کمک به خشکی چشم می‌توانید قطره‌های چشمی مصرف کنید، زیرا این می‌تواند بسیار تحریک کننده باشد. همچنین ممکن است نیاز به استفاده از کرم آنتی بیوتیک برای تمیز نگه داشتن ناحیه و کاهش احتمال ابتلا به عفونت داشته باشید.

عوارض ناشی از بیهوشی عمل چشم گربه‌ای


همچنین ممکن است عوارض جانبی داروی بیهوشی یا آرام بخش را تجربه کنید. داروهای آرام‌بخش برای خواب آلودگی شما هستند و ممکن است مدتی طول بکشد تا پس از عمل از بین بروند. آنها همچنین می‌توانند باعث شوند که شما کمی احساس سردرگمی کنید. با این حال، شما کاملاً آرام خواهید بود زیرا آنها یک اثر آرامش‌بخش دارند. ممکن است در اثر داروی بیهوشی یا آرام‌بخش احساس تهوع یا استفراغ کنید و زمانی که اثرات داروها از بین رفت، ممکن است احساس لرز کنید. اکثر عوارض جانبی ذکر شده در بالا موقتی هستند و باید نسبتاً سریع فروکش کنند. با این حال، اگر این عوارض به زودی از بین نرفتند، ممکن است لازم باشد با پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید

عمل چشم گربه‌ای چیست؟

عوارض جانبی نادر


تعدادی از عوارض جانبی نادر وجود دارد که باید فوراً به جراح گزارش شود. اگر متوجه شدید که سطح درد در چشمان شما به طور ناگهانی افزایش یافته است، به جراح خود اطلاع دهید. همچنین اگر چشمان شما شروع به خونریزی کرد یا فکر کردید که چشمان شما در حال عفونی شدن هستند، باید کمک بگیرید. اگر متوجه تنگی نفس، درد قفسه سینه یا نامنظم شدن ضربان قلبتان شدید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

مترجم: آیدا نوروزی