شهر خبر

زنگ خطر برای اسرائیل ناتوان به صدا درآمد/ حمله‌های جدی و سازمان یافته یکی پس از دیگری!+جزییات

تداوم حمله‌های اخیر سایبری که بسیاری از سایتهای امنیتی و مدنی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده، ضعف این رژیم در مقابله با آن را آشکار کرده است.

زنگ خطر برای اسرائیل ناتوان به صدا درآمد/ حمله‌های جدی و سازمان یافته یکی پس از دیگری!+جزییات

به گزارش منیبان؛ خبرگزاری «روسیا الیوم» وقوع حمله های پی در پی سایبری که مدتی است سایتهای اسرائیل را هدف گرفته است، نگرانی در تل آویو  در مورد ناتوانی این رژیم در دفع این حملات افزایش یافته و زنگ خطر را برای آنها به صدا درآورده است.

حملات سایبری چند روز قبل به بیمارستان «هیلل یافه» و افشای جزئیات کاربران، خسارات مختلفی را در پی داشت که دامنه تهدیدات جامعه اسرائیل را نشان می‌دهد، اگرچه به گفته برخی منابع این حمله توسط یک گروه چینی و به منظور دریافت باج انجام شده است اما هدف گرفتن مکان حیاتی مانند بیمارستان، خطر  را به رژیم صهیونیستی نشان می دهد.

در همین حال « تال لیف-رام» کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در گزارشی فاش کرد که سازمان دهی بیمارستان «هلال یافه» پس از ضربه ای که از حملات سایبری دیده است به زمان نیاز دارد و این نگرانی وجود دارد که چنین حمله‌ای ممکن است بیمارستان را به کار در شرایط عصر حجر بازگرداند.

مجامع امنیتی این رژیم این حملات را به دو بخش تقسیم می‌کنند: بخشی به حوزه‌های امنیتی و زیرساخت‌های نظامی می‌پردازد و بخش دیگر مربوط به انتقال عمدی فناوری‌ها و روش‌های پیشرفته ای است که در اختیار نهادهای دولتی این رژیم است، زیرا بسیاری از شرکت‌های جامعه مدنی اسرائیل قادر به حفظ حجم سنگینی از اطلاعات امنیتی نیستند و حتی در بخش دولتی نیز امنیت اطلاعات با تهدید مواجه است.

چندی پیش تعدادی از بیمارستان‌ها و سازمان‌های بهداشتی رژیم صهیونیستی مورد حملات سایبری قرار گرفتند.

پیشتر نیز رسانه‌های صهیونیستی در آذر سال گذشته اعلام کردند که بیش از ۴۰ شرکت رژیم اسرائیل از جمله شرکت لجستیکی و مرسولات این رژیم هدف حمله سایبری قرار گرفته است. 

ناظران فنی و کارشناسان الکترونیک و هوش مصنوعی معتقدند که رژیم صهیونیستی برای حفاظت سیستم‌های الکترونیکی خود ناتوان و با ضعف‌های اساسی روبرو است و همین موضوع موجب شده تا هر از چندگاهی هکرها با ارسال باج افزارهایی مراکز و تاسیسات حیاتی و نظامی این رژیم را مورد حملات سایبری خود قرار دهند.

وبگردی