طی روزها و هفته‌های گذشته فیلمی در فضای مجازی استان لرستان منتشر شد که گویا مدیر کل محیط زیست لرستان برای جلوگیری از خیس شدن پاهایش از کارکنان محیط زیست یا برخی افراد کول سواری گرفته است؛ این کلیپ بازتاب زیادی پیدا کرد.

امروز نیز پیرو همان موضوع فیلمی در فضای مجازی استان منتشر شد مبنی بر اینکه مدیرکل محیط زیست لرستان به خاطر انتشار آن فیلم از یک خبرنگار و فعال محیط زیست شکایت کرده است که برای مشخص شدن ماجرا به سراغ مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل محیط زیست لرستان رفتیم تا ماجرا را شرح دهد.

 مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با این اتفاقات اظهارداشت: انتشار دهنده فیلم چند سال پیش از بنده درخواستی داشت که برای او انجام ندادم و سال‌های سال است که علیه ما کار می‌کند و تاکنون نیز جوابی به اقداماتش نداده‌ام تا اینکه اخیرا فیلمی که مربوط به 6سال پیش بوده را در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی در رابطه با ماجرای کول سواری نیز افزود: در آن برهه از ناحیه پا مشکل داشتم و از یک بنده خدا که داخل آب بود درخواست کمک کردم، نه تنها بنده بلکه چندین نفر دیگر را نیز جا به جا کرد اکنون بعد گذشت چند سال جهت سوء استفاده کلیپ این صحنه را منتشر کرده است.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان عنوان کرد: این فیلم توسط گوشی تلفن همراه گرفته شده است تا سر بزنگاه بتوانند از طریق آن سوء استفاده کنند، آیا درخواست کمک از دیگران خلاف است؟ حال بنده به هر دلیلی نیاز به کمک داشته‌ام و یک جوانمردی دو متر  مرا جا به جا کرده است. از نظر فکری و عقلی کجای این کار خلاف است؟

وی بیان کرد: این فیلم جهت سوء استفاده و تاثیر روی افکار عمومی منتشر شده است حال بنده نیز به احترام بزرگانی که برای آزادی فرد مذکور پادرمیانی کردند از وی می‌گذرم.

فتحی بیرانوند گفت: شخص مذکور خبرنگار نیست و باید از وی پرسید که هدفش از انتشار آن چه بوده است؟ اکنون نیز محکومیت وی قطعی شده است اما شکایتم را پس می‌گیرم تا آزاد شود.