شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیروت#اتحادیه عرب

خبر رویترز از سفر هیاتی از اتحادیه عرب به بیروت

کدخبر: 452745
اقتصاد نیوز : بحران اخیر میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه ریاض از آنجا آغاز شد که وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در اظهاراتی که مربوط به پیش از وزیر شدنش است، جنگ علیه یمن را بیهوده خواند و خواستار پایان آن شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رویترز گزارش داد که هیاتی از اتحادیه عرب برای بررسی بحران در روابط لبنان با برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به بیروت می‌رود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام رسمی اعلام کرد که هیاتی از اتحادیه عرب روز دوشنبه به بیروت سفر خواهد کرد.

به گزارش النشره، هیات اتحادیه عرب به منظور بررسی بحران میان بیروت و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با مقامات لبنان رایزنی می‌کند.

بحران اخیر میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه ریاض از آنجا آغاز شد که  وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در اظهاراتی که مربوط به پیش از وزیر شدنش است، جنگ علیه یمن را بیهوده خواند و خواستار پایان آن شد.

در پی این اظهارات، عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند.

امارات، کویت و بحرین نیز در اقدامی مشابه سفرای خود از بیروت را فراخوانده و تأکید کردند که این اقدام آن‌ها به نشانه همبستگی با عربستان انجام شده است.

اما «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی است: با تداوم تسلط حزب الله بر عرصه سیاسی و امتناع مستمر دولت و رهبران سیاسی لبنانی از اجرای اصلاحات ضروری  برای حرکت به سمت تغییر واقعی  به این نتیجه رسیدیم که ارتباط با بیروت دیگر مفید و مثمر ثمر نیست و قضیه بزرگ تر از اظهارات یک وزیر است.