شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#پوتین

پوتین هشدار جدی داد/ آب پاکی روی دست اوکراین ریخته شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اهمیت تاریخی شبه جزیره کریمه برای کشورش اعلام کرد که کریمه برای همیشه با روسیه خواهد ماند.

پوتین هشدار جدی داد/ آب پاکی روی دست اوکراین ریخته شد

به گزارش منیبان؛ به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین که برای شرکت در جشن های روز وحدت روسیه به منطقه سواستوپل در شبه جزیره کریمه سفر کرده است، خاطرنشان کرد که سرزمین کریمه مملو از خون سربازان روس است که برای حفاظت از آن جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به جنگ داخلی در روسیه پس از انقلاب سوسیالیستی اکتبر سال ۱۹۱۷ که طرفداران حکومت تزاری روسیه پس از شکست در برابر بلشویک ها در سال ۱۹۲۰ از طریق کریمه به ترکیه سفر کردند، اظهار داشت: سرزمین کریمه روزهای دردآور و خاطره تلخ آن را روزها را حفظ می کند و نه فقط نماد تراژدی برادرکشی بلکه سازش ملی خواهد بود.

 پوتین که در آیینی در کنار بنای یادبود جنگ های داخلی پس از انقلاب سوسیالیستی سال ۱۹۱۷ در سواستوپل سخن می گفت، اظهار داشت: این بنای یادبود نمادی برای این خواهد بود که روسیه هیچگاه فرزندان خود را صرف نظر از اینکه در کدام طرف سنگر باشند از یاد نخواهد بود.  

 رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود بر مالکیت کشورش بر شبه جزیره کریمه تاکید و این منطقه را بخش تاریخی روسیه خواند. 

شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه و جنوب اوکراین واقع شده است. 

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی گسترده ای دارند از سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی‌یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی‌یف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، کرملین امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.

از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می کنند وضع کرده اند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.

اوکراین از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخواند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورند.

وبگردی