شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس#دوشنبه#اتحادیه عرب#حوزه#بیروت

روز دوشنبه؛

هیاتی از اتحادیه عرب به لبنان می رود

هیاتی از اتحادیه عرب به لبنان می رود

یک منبع اعلام کرد که هیاتی از اتحادیه عرب روز دوشنبه به لبنان می رود و بحران ایجاد شده میان کشورهای حوزه خلیج فارس با بیروت را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، هیاتی از اتحادیه عرب دوشنبه به لبنان می رود.

بر اساس این گزارش؛ یک منبع اعلام کرد که هیاتی از اتحادیه عرب روز دوشنبه به لبنان می رود و بحران ایجاد شده میان کشورهای حوزه خلیج فارس با بیروت را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

چند روز قبل، عبدالباری عطوان، تحلیلگر مشهور عرب زبان مطلبی را درباره تنش در روابط عربستان و لبنان به رشته تحریر درآورد.

وی نوشت: به دنبال اظهارات قرداحی در انتقاد از جنگ عربستان سعودی و متحدانش علیه یمن، هیاهوی بزرگی علیه او به راه افتاده است. به نظر می‌رسد که عربستان سعودی از رهگذر این هیاهو و جنجال آفرینی به دنبال ایجاد موجی از ترس و وحشت در صفوف محور مقاومت است. البته باید توجه داشت که هجمه‌های اخیر عربستان علیه لبنان نشأت گرفته از یک طرح آمریکایی - صهیونیستی است.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب در ادامه مطلب خود عنوان کرد: بازیگران این طرح آمریکایی - صهیونیستی، عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان آن در جهان عرب هستند. آنها در اولین گام، سفرای بیروت را از کشورهای خود اخراج کردند. در همین راستا، اظهارات اخیر «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی تأمل برانگیز است. وی در جریان سخنانی در اجلاس سران گروه ۲۰ صراحتاً از حزب الله سخن گفته بود.