شهرخبر

مرد بی خانمانی که میلیاردر شد!

یک مرد بی خانمان رومانیایی که اکنون در آمریکا تبدیل به یک میلیاردر شده است، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش زنهار؛ مرد بی خانمانی که زمانی که زمانی روی نیمکت‌های پارک می‌خوابید و با همبرگر شکمش را سیر می‌کرد، اکنون به یک میلیونر خودساخته تبدیل شده است. «نیک موکوتا» که اکنون ۳۷ سال دارد در حالی که چیزی جزء ۳۶۷ یورو پول نداشت از رومانی به آمریکا مهاجرت کرد. این پول که تنها دارایی آقای موکوتا بود هدیه‌ای بود که مادربزرگش به او داده بود. این تاجر تحصیل کرده در حالی به آمریکا مهاجرت کرد که قادر به صحبت به زبان انگلیسی نبود و به دلیل عدم توانایی در کرایه خانه روی نیمکت‌های پارک‌های عمومی می‌خوابید و به زحمت شکمش را سیر می‌کرد.

نیک در این باره گفت: "اولین تاکسی‌ که در شهر سوار شدم از من ۱۰۰ دلار گرفت و فقط برایم ۴۰۰ دلار باقی ماند. این یک فرهنگ شوکه کننده بود. من هرگز آن را فراموش نمی‌کنم. من خودم را در لس آنجلس یک بی خانمان یافتم. روی نیمکت‌های پارک می‌خوابیدم و با غذای کم خودم را سیر می‌کردم."

مرد بی خانمان

نیک بلافاصله در یک پارکینگ خودرو مشغول به کار شد و با پس انداز ماهیانه پولش توانست یک آپارتمان کوچک برای خود اجاره کند. او با افزایش مهارت در زبان انگلیسی برای دریافت مجوز تاسیس یک مغازه املاک و مستغلات اقدام کرد. در سال ۲۰۱۳ این فروشنده تصمیم گرفت با فروش لوازم الکترونیکی مانند تلفن همراه و قاب گوشی وارداتی از چین در eBay شانس خود را امتحان کند. در مدت ۶ ماه او بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در هر ماه درآمد کسب کرد و وارد تجارت الکترونیک شد.

میلیونر شدن

او حالا چندین فروشگاه آنلاین در سایت‌هایی مانند آمازون و المارت دارد، جایی که از انجام کار در آن با دریافت سفارش و ارسال کالا به ثروت خود افزوده است. این میلیونر که حالا یک شهروند ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود تاکنون ۴۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده و به لطف موفقیتش در تجارت الکترونیک برای خانواده خود یک خانه خریداری کرده است.

او در این باره گفت: "من فکر می‌کنم دلیل موفقیتم این بود که هرگز از باختن نمی‌ترسیدم. من بسیار پشتکار دارم و هرگز تسلیم نمی‌شوم. اگر هفت بار شکست بخوردم در بار هشتم بلند می‌شوم."

پولدارشدن

گفتنی است؛ این میلیونر اکنون دارای ۱۰۰ آپارتمان در سراسر آمریکا و رومانی و چهار خودروی لوکس از جمله بنتلی کانتیننتال و مرسدس GT S۶۳AMG است. مادربزرگ نیک متاسفانه قبل از آنکه او بتواند پولش را پس بدهد درگذشت، اما او برای پدر، مادر و برادرش یک خانه خریداری کرده است.