شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایان سال

میزان تفکیک پسماند خشک از مبدا تا پایان سال به ۹ درصد افزایش می‌یابد


میزان تفکیک پسماند خشک از مبدا تا پایان سال به 9 درصد افزایش می‌یابد

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند گفت: میزان تفکیک پسماند خشک از مبدا تا پایان سال به ۹ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شادی مالکی اظهار کرد: قطعاً یکی از دغدغه‌های بزرگ مدیریت شهری بحث کاهش پسماند است و این مهم صورت نمی‌گیرد مگر با اجرای درست و بهینه طرح تفکیک از مبدا.

وی افزود: در سال‌های گذشته در زمینه کاهش تولید پسماند اقدامات شاخصی انجام شد که یکی از آن‌ها راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها بود. دسترسی شهروندان به این اپلیکیشن‌های فعال در سطح شهر با گوشی موبایل به راحتی قابل انجام است و در صورت همه‌گیری این طرح، ما می‌توانیم تفکیک پسماند را به صورت خانه به خانه پیاده کنیم.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: اپلیکیشن‌ها در سال گذشته به عنوان طرحی نو شروع به فعالیت کردند. تأکید بر این نکته ضروری است که هر کار نو به ویژه اگر نیاز به مشارکت شهروندان داشته باشد قطعا در ابتدای امر با چالش‌هایی مانند فرهنگسازی و اطلاع رسانی همراه است که یکی از وظایف سازمان مدیریت پسماند این است که بتواند این امکان را معرفی و عملکرد این اپلیکیشن‌ها را به اطلاع عموم برساند.

مالکی اضافه کرد: با فعال شدن این اپلیکیشن‌ها می‌توانیم درصد تفکیک پسماند از مبدا را که در حال حاضر حدود سه درصد است بر اساس دستور شهردار تهران تا پایان سال به 9 درصد برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت این اپلیکیشن‌ها و بازدید محمدمهدی عزیزی از یکی از این سامانه‌های هوشمند گفت: در همین راستا بازدیدی از سوی مدیرعامل سازمان از نحوه و چگونگی فعالیت یکی از این اپلیکیشن‌ها صورت گرفت.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند توضیح داد: مدیرعامل سازمان ضمن بازدید از سایت تفکیک و جداسازی، ساختمان مرکزی و نحوه مدیریت و ثبت سفارش پرداخت، درباره مشکلات شرکت و چالش‌های اساسی این فرآیند گفتگو کرد.

مالکی در ادامه گفت: از آن جایی که شهروندان به راحتی می‌توانند از طریق این اپلیکیشن‌ها سفارشات خود را ثبت کنند و نیاز نیست پسماند خشک را به غرف 400گانه سطح شهر ببرند، این سامانه هوشمند بسیار حائز اهمیت است اما مهمترین چالش‌ها در این باره ناآشنایی شهروندان با آن‌هاست که ما باید با رفع این چالش و توسعه اقدامات اجرایی، تفکیک از مبدا را به صورت چشمگیر افزایش دهیم.

انتهای پیام/