شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا#جدید

بازی جدید سایپا با مردم مستضعف!

بازی جدید سایپا با مردم مستضعف!

بازی جدید سایپا با مردم مستضعف را می توان با طرح جدیدی که در نظر گرفته است تحلیل، بررسی و نقد کرد.

به گزارش تحریریه، چندی پیش خبری توسط شرکت خودروسازی سایپا منتشر شد که چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما شابسته بررسی جدی است. سایت شرکت سایپا نوشت، براساس یک تفاهم نامه سالانه حداقل ۲۰۰ نفر از مددجویان جویای کار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) پس از طی دوره های آموزشی لازم در سازمان فنی و حرفه ای، در گروه خودروسازی سایپا استخدام خواهند شد.

این گزاره به معنای گره زدن وضعیت این شرکت با احساسات نوعدوستانه مردم ایران است و در راستای رسالت حرفه ای این شرکت خودروسازی نیست، و باید به طور جدی نقد شود. 

سید جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا با تاکید بر اینکه یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا با همت مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است، گفت: نزدیک به ۹۰ درصد نیروهای شرکت "سایپاگام" از مددجویان کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی هستند و این امر، افتخار بسیار بزرگی برای مجموعه سایپا است. در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا، ۴۲ هزار نفر نیروی کار دارد، بر اساس برنامه توسعه ای که وزارت صمت و گروه خودروسازی سایپا دارد، ظرفیت تولید فعلی از ۴۵۰ هزار دستگاه در سال، طی دو تا سه سال آینده باید به یک میلیون دستگاه برسد؛ بنابراین افزایش تولید نیازمند نیروی کار جدید است.

چه بسا برخی از مددجویان کمیته امداد از کسانی هستند که سرپرست خانواده را به دلیل ایمنی وحشتناک پراید از دست داده اند، اما گذشته از آن، سایپا شرکتی دولتی است که باید محصولات استاندارد به مردم تحویل داده و مردم از این نهاد انتظار کار خیریه ای ندارند. کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد 15 خرداد، بنیاد علوی، وزارت رفاه و ... با هدف کمک به مردم مستضعف ایجاد شده اند و کسی از سایپا انتظار کار خیر ندارد، اما انتظارها از این شرکت برای تولید خودروهای ایمن و به روز کاملا جدی و به حق است. 

امیدواریم که اینگونه مواضع برای بازی با احساسات مردم نباشد تا نتوانند به دلیل گره خوردن شرکت خودروسازی سایپا با معیشت مردم مستضعف، از طرف جامعه نقد نشود و به این ترتیب در سایه امن قرار گیرد. 

پایان/