شهر خبر

امضای موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان تا ۳ ماه آینده

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تا ۳ ماه آینده موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان امضا خواهد شد گفت: ما کاملا آمادگی داریم تا روابط اقتصادی ایران و پاکستان توسعه یابد.

سید رضا فاطمی امین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید رضا فاطمی امین صبح امروز شنبه ۱۵ آبان در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان گفت: هر دو کشور اراده راسخ برای توسعه مبادلات تجاری دارند و تلاش داریم تا سطح مبادلات دو کشور را به ۵ میلیارد دلار برسد. بنابراین در این مساله توافق داریم تا تجارت بین دو کشور فقط محدود به مبادلات کالایی نباشد و به سرمایه گذاری شرکت‌های پاکستانی در ایران بیانجامد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تا سه ماه آینده موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان امضا خواهد شد، گفت: ما کاملاً آمادگی داریم تا روابط اقتصادی ایران و پاکستان به مانند روابط سیاسی دو کشور توسعه یابد.

وی اضافه کرد: برای افزایش تجارت پنج میلیارد دلاری ایران و پاکستان طی دو سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

فاطمی امین اظهار کرد: پیش از این زمینه‌های مختلف اقتصادی مذاکرات انجام شده است و مأموریت هموار شدن مسیر تجارت میان دو کشور را بر عهده گرفته ایم.

وی با تاکید بر اینکه اراده‌ای راسخ برای توسعه مبادلات افزود: ایران آمادگی رفع موانع تجارت با پاکستان را دارد تا روابط اقتصادی دو کشور ارتقا پیدا کند.

فاطمی امین به اراده راسخ توسعه مبادلات و سرمایه گذاری شرکت‌های پاکستانی در ایران طی سه ماه آینده اشاره کرد و افزود: مشکلات تجاری به زودی برطرف می‌شود.

وزیر صمت تصریح کرد: در این دو کشور کمیته آغازگر حل مشکلات دو کشور در حوزه تجاری ایجاد می‌شود.

به گفته وزیر صمت، ما خواهان پیشرفت و گسترش روابط، حمل و نقل کالا، تهاتر بازارچه‌های مرزی و همچنین به‌دنبال رفع همه موارد تجارت آزاد هستیم.

وی در خصوص همکاری استراتژیک یادآور شد: تجارت آزاد تا کنون محقق نشده اما امیدوارم گام‌ها برای دو کشور برداشته شود. ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور مکمل هستند و باید در این حوزه‌ها تلاش بیشتر داشته باشیم.