شهرخبر

ماجرای سیلی خوردن کارگر خدماتی هتل قابل پذیرش نیست/ دادستان با جدیت ورود کند/ به جامعه کارگری سیلی زده‌اند!

احسان سهرابی خواستار ورود جدی دادستان شیراز به ماجرای سیلی خوردن یک کارگر هتل شد.

 در چند ساعت گذشته، کلیپی کوتاه از سیلی زدن به صورت یکی از کارگران یک هتل شیراز در حین انتقال بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران در میان ازدحام طرفداران این تیم به ساختمان این هتل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که واکنش منفی بسیاری را در پی داشته است.

احسان سهرابی (فعال کارگری و رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی) در این رابطه می‌گوید: روایتی از پیامبر اسلام(ص) هست که ایشان می‌فرمایند عزت و شان مسلمان و مومن نزد خداوند بسیار بالاست و در این زمینه نیز روایات متعددی داریم که انسان باید همواره مومنین را مورد احترام قرار دهد و با تکریم با آن‌ها برخورد کند و در روایتی دیگر نیز از پیامبر اسلام(ص) هست که می‌فرمایند حرمت مومن از حرمت کعبه هم بالاتر است. حال با توجه با تاکیدی که معصومین(ع) در خصوص رفتارهای انسانها نسبت به یکدیگر دارند، دور از انتظار است یک مدیر که در حوزه گردشگری باید الزامات ابتدایی تکریم را رعایت نماید، اینچنین برخوردی با کارگر حوزه خدمات در حضور مردم انجام دهد.

او اضافه می‌کند: درست است که امروز شرایط معیشتی جامعه کارگری ناگوار است اما این به آن معنا نیست که کارگران مقابل هر ظلم و بی‌احترامی سکوت کنند و چیزی نگویند؛ لذا با تاکید می‌گویم، سیلی مذکور، سیلی به تمام جامعه کارگری است؛ لذا اینجانب به عنوان فعال کارگری کشور ضمن محکوم کردن اینگونه رفتارهای غیرانسانی ضمن حمایت از کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس؛ تقاضای رسیدگی جنبه عمومی جرم توسط دادستان شیراز را دارم و از دادستان می‌خواهم با جدیت در این پرونده ورود کند.

این در حالیست که دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس در واکنش به این ماجرا گفته است: در صورت طرح شکایت توسط ذینفع، به جد موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز اعلام کرده است: شکوائیه‌ای علیه فردی که به صورت کارگر یک هتل سیلی زده به دادستانی شیراز ارسال می‌شود و باید عین همین رفتار در انظار عمومی با وی صورت گیرد، چون به جایگاه کارگران بی‌حرمتی شده است.