شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#روسیه#پاریس#لیبی

رایزنی لاوروف با نمایندگان مخالفان سوری در مسکو


رایزنی لاوروف با نمایندگان مخالفان سوری در مسکو

وزیر امور خارجه روسیه که ریاست هیئت نمایندگی این کشور در کنفرانس پاریس درباره لیبی را برعهده خواهد داشت، در دیدار با نمایندگان مخالفان سوری، بر حمایت مسکو از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه با "احمد الجبرا" رئیس هیئت نمایندگی مخالفان سوری "جبهه صلح و آزادی" دیدار کرده و مسائل مربوط به حل و فصل بحران سیاسی در سوریه را بررسی کرد.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در جریان این نشست طرفین درباره روند اوضاع در سوریه و مسائل پیرامون آن، با تکیه بر ضرورت پیشرفت در حل و فصل اوضاع سیاسی این کشور بر اساس قطعنامه 2554 شورای امنیت سازمان ملل، از جمله از طریق برقراری مذاکرات سازنده بین نیروهای سوری در ترکیب‌های مختلف تبادل نظر کردند و سرگئی لاوروف بر حمایت بدون تغییر طرف روسی بر استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه تأکید کرده و فعال سازی تلاش‌های بین‌المللی برای کمک به بهبود وضعیت انسانی در سوریه و بازسازی این کشور بعد از سال‌ها جنگ داخلی را خواستار شد.

نمایندگان هیئت مخالفان سوری روز جمعه همچنین با "میخائیل بوگدانوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کردند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که سرگئی لاوروف ریاست هیئت نمایندگی این کشور در کنفرانس بین‌المللی درباره اوضاع لیبی که قرار است در تاریخ 12 ماه نوامبر (21 آبان ماه) در پاریس برگزار شود را برعهده خواهد داشت.

کتفرانس بین‌المللی درباره لیبی با حضور نمایندگان دولت موقت لیبی و رهبران کشورهای شرکت کننده در کنفرانس‌های برلین برگزار خواهد شد و کشورهای همسایه لیبی نیز به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/