شهر خبر

تبلیغات گسترده برند کره‌ای «دوو» توسط یک تولیدکننده خاص!

تبلیغات گسترده برند کره‌ای «دوو» توسط یک تولیدکننده خاص!

یک تولیدکننده لوازم خانگی که باید در صف اول تبلیغ برند ایرانی باشد، روی محصول تولید داخلی برند شاخته شده «دوو» کره نصب می کند.

به گزارش تحریریه، اخیراً در خبرها آمده بود که برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی در راستای حمایت از تولید داخل و ممنوعیت واردات محصولات کره ای نامه ای به مقام معظم رهبری نوشتند و ایشان هم به درستی بر ممنوعیت این واردات تاکید کردند. ولی متاسفانه شاهدیم که یکی از همین شرکتهای تولید کننده لوازم خانگی در برخی محصولات خود توصیه اکید رهبری در خصوص حمایت از برند ایرانی و تقبیح برند خارجی را رعایت نکرده و بر محصولات ایرانی خود مارک کره ای (دوو) نصب می کند و به نوعی خودش مبلغ برند کره جنوبی شده است که تبلیغات خیابانی این شرکت هم در سطح شهر به وضوح نمایان است.

فعالان حوزه لوازم خانگی معتقدند، حتی اگر نوع محصول تولیدی که برند دوو بر آن نصب می شود با دیگر مشابه ایرانی آن تفاوت داشته باشد که ظاهرا تفاوتی ندارد، باز هم شایسته نیست که به جای نصب برند ایرانی بر آن یک برند شناخته شده کره ای و خارجی نصب کند، با این انگیزه که شاید فروش آن بیشتر بشود یا خدای نکرده گران تر بفروشد.

البته به نظر می رسد، مسئولان وزارت صمت و ارگان های نظارتی هم باید بر این مساله بیشتر نظارت کنند که چرا یک محصول تولید داخلی با برند و مارک شناخته شده خارجی به جای ایرانی عرضه می شود. فروش یک محصول داخلی با برند شناخته شده خارجی نوعی تقلب محسوب می شود چرا که مصرف کننده را به اشتباه می اندازد و در حالی که تصور می کند کالای خارجی خریده است، حاضر می شود مبلغ بالاتری هم برای خرید آن کالا بپردازد.

پایان/