رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان به میزبانی بلگراد صربستان برگزار شد و تیم ایران با 10 بوکسور در این رقابت‌ها شرکت کرد. تیم ملی بوکس ایران در این رقابت‌ها با یک مدال برنز تاریخ سازی کرد.

همایون اردلان، پیشکسوت بوکس، در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در مجموع اگر بخواهیم بررسی کنیم عملکرد تیم بد نبود. قطعا در تمرینات روی تک تک این بوکسورها کار می شود اما در مسابقات این که مقابل چه حریفی قرار بگیرند و یا خود ورزشکاران از نظر روحی و روانی در چه شرایطی باشند خیلی موثر است. تیم نتیجه بدی نگرفت البته که کار دانیال شه‌بخش واقعا بی نظیر بود.

او ادامه داد: به شه بخش، کادر فنی و جامعه بوکس تبریک می‌گویم. در حقیقت من انتظار این نتیجه و این مدال را نداشتم. نه اینکه بگویم پتانسیل تیم خوب نبوده، نه واقعا تیم خوبی داریم ولی سطح مسابقات جهانی بسیار بالاست و چون قبلا در این رویداد ما هیچ مدالی نداشتیم کلا دور از انتظار به نظر می رسید که شه بخش یک تاریخ‌سازی موفقی را پشت سر گذاشت به او تبریک می‌گویم و قطعا به شخصه از او تقدیر خوبی را به عمل خواهم آورد.

اردلان با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه کادر فنی تیم ملی گفت: من خیلی با سیاست‌های فدراسیون فعلی موافق نیستم اما اینکه بخواهیم زحماتی که برای کسب مدال کشیده شده را نادیده بگیریم کم لطفی است. در کسب این مدال 100 درصد مربی مخصوصا استکی سهیم است و نمی توان نقش او را نادیده گرفت. حالا برخی اظهار می کنند که موفق نبوده یا نتوانسته در المپیک مدال بگیرد باید بگویم که ما هم قبلا نگرفتیم حالا باید بگوییم ایراد از استکی بوده است؟ قطعا اینطور نیست استکی مربی خوبی است هرچند در برخی نقاط هم ضعف دارد ولی نباید سهم او را در گرفتن این مدال نادیده بگیریم.

پیشکسوت بوکس گفت: حالا مهم ترین مسابقات برای تیم بوکس ایران بازی های آسیایی هانگژوست. فرصت زیاد است و وقت تمرین بسیار، البته با این مدالی هم که به دست آمد قطعا روحیه کل تیم برای حضور موفق تر در سایر مسابقات دوچندان خواهد شد و بنابراین از حالا می توان به بازی های آسیایی پیش رو خوش بین بود.

انتهای پیام/ 3