شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#پاییز#افزایش قیمت

افزایش قیمت چشمگیر این ۳ میوه در پاییز

گزارش مقایسه‌ای قیمت محصولات پرمصرف میادین میوه و تره بار تهران در نیمه پاییز ۹۹ با نیمه پاییز ۱۴۰۰، حاکی از افزایش ۲۹ درصدی قیمت سبزیجات و صیفی‌جات و افزایش ۳۴ درصدی قیمت انواع میوه است.

محصولات پرتقاضا در میادین میوه و تره بار از ثبات قیمت بیشتری برخوردار بوده‌اند، چنانچه به ترتیب، پیاز با ۱۴ درصد و خیار و گوجه فرنگی با ۱۴ و نیم درصد در بین محصولات فرنگی و سیب قرمز با ۲۰ درصد، سیب زرد با ۲۴ درصد و گلابی با ۲۴ و نیم درصد در بین میوه‌ها، کمترین افزایش قیمت را در نیمه پاییز ۱۴۰۰ در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته در میادین داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، در مقابل و به ترتیب، هندوانه با دو و نیم برابر و هویج و هلو با بیش از دو برابر افزایش قیمت در نیمه پاییز ۱۴۰۰ در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساندند و بعد از آنها به ترتیب، خربزه، طالبی و سبزی‌های برگی نیز افزایش قیمتی نزدیک به دو برابر را در میادین میوه و تره بار تجربه کردند.

گفتنی است، در این میان، کدوی مسمایی با ۲۰ درصد، لوبیا سبز با ۲۳ درصد، بادمجان با ۲۴ درصد و نارنگی با ۲۵ درصد افزایش قیمت از دیگر محصولاتی هستند که در یک‌سال گذشته به نسبت، از ثبات بیشتری نسبت به سایر محصولات در میادین میوه و تره بار برخوردار بودند.

 

منبع: اقتصاد نیوز