به گزارش برنا، رقابتهای قهرمانی کیک بوکسینگ هیات ورزش‌های رزمی استان تهران به منظور شناخت تیم منتخب استان برای شرکت در مسابقات کشوری، روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه سال جاری در ورزشگاه شهید معتمدی برگزار  و طی آن ۲۰۰ ورزشکار در استایل لوکیک به مصاف هم رفتند. 

امیرکاوه عجایبی مشاور اجرائی و مسئول هماهنگی سبکهای هیات ورزشهای رزمی استان تهران در رابطه با این مسابقات اظهار کرد: خوشبختانه پس از یک سال و نیم وقفه ای که بیماری کرونا به ورزش کشور تحمیل کرده بود، بالاخره فرصتی فراهم شد تا قهرمانان ورزشهای رزمی در یک رقابت غیرمجازی، رو در روی هم قرار گیرند. با این وجود رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار داریم تا سلامت ورزشکاران به مخاطره نیفتد. 

وی افزود: اکثر نفرات حاضر در مسابقات واکسن کرونای خود را دریافت کرده بودند؛ با این وجود از شرکت کنندگانی که هنوز واکسینه نشده بودند درخواست کردیم تا تست پی سی آر را انجام و نتیجه را به ما اعلام کنند  تا از سلامت کامل آنها مطمئن شویم. خوشبختانه به دلیل اشتیاق فراوانی که شرکت کنندگان برای حضور در این مسابقات داشتند، همکاری خوبی با کادر برگزاری در جهت رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به عمل آوردند که این مساله سبب شد تا مسابقاتی مهیج و در عین حال سلامت محور را شاهد باشیم. 

IMG-20211105-WA0003

به دنبال تشکیل کارگروه تخصصی MMA در هیات هستیم

عجایبی سپس با اشاره به سطح کیفی بازی ها خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم با وجود محدودیتهای کرونایی و فاصله ای که میان مسابقات افتاده بود، با این حال بازیکن‌ها بسیار سر حال و آماده گام به رقابتها گذاشته بودند که این امر سطح فنی مبارزات را تا حد چشمگیری ارتقاء بخشیده بود. مبارزات به حدی سنگین و پایاپای بود که به جرات می توان گفت که هر کدام، حکم یک فینال را داشت. 

مشاور عالی هیات رزمی استان تهران  در ادامه یادآور شد: در بخش قضاوت انصافا داوران کار سختی را پیش رو داشتند. با این وجود دیدارها در عین حساسیت با کمترین اعتراض و حاشیه خاتمه یافت و در نهایت بازیکنان برتر برای حضور در تیم اصلی انتخاب شدند. قرار است بازیکنان را در قالب دو تیم به نمایندگی از  استان تهران راهی مسابقات کشوری کنیم. براساس برنامه ریزی انجام شده، رقابتهای کشوری آذرماه برگزار  می شود و ما زمان محدودی در اختیار داریم. با این حال در فرصت کوتاه باقی مانده با تشکیل یک اردوی آماده سازی فشرده تلاش می کنیم تا تیمی مقتدر را روانه این پیکارها کرده و بهترین نتیجه را کسب کنیم. 

عجایبی همچنین گفت: جا دارد از همه دوستانی که همه جوره  در برگزاری این مسابقات کنار ما بودند تشکر کنم. از کمیته فنی و دبیر هیات که ۲۴ ساعته در سالن بازیها حضور داشتند تا کمیته های داوری، بازرسی و پزشکی، از بخش بانوان هم خانم ها  اسدیان و نیاسری همراهی و همکاری شایسته ای با هیات داشتند که همگی آنها شایسته تقدیر هستند. 

رئیس کمیته IKF کیک بوکسینگ فدراسیون رزمی در بخش دیگر صحبتهای خود، عملکرد هیات رزمی استان تهران را به ریاست مرتضی اصغری مثبت خواند و گفت: خوشبختانه با آمدن ایشان، برنامه هایی که مدتها بر زمین مانده بود عملی شد و کارهای زیربنایی بسیاری انجام گرفت. از سوی دیگر  شاهد تعامل سازنده ای میان سبکها با هیات رزمی استان تهران هستیم که یک نقطه قوت بزرگ محسوب می شود. لازم به یادآوری است که این هیات چندی پیش هم توانست  رتبه نخست را از نظر عملکرد در میان هیاتهای ورزشی پایتخت به خود اختصاص دهد که یک دستاورد ارزنده به شمار می رود. 

وی در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه هنرهای رزمی ترکیبی در هیات رزمی استان تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه این نوع مبارزه در کشور، طرفداران پر و پا قرصی دارد، لذا درصدد هستیم با هماهنگی فدراسیون، یک کارگروه تخصصی در بحث MMA  راه اندازی و با دعوت از اساتید کاربلد ، نسبت به آموزش علاقمندان در چارچوب قوانین  و همچنین تشکیل تیمی قدرتمند در این رشته اقدام کنیم. حتی در نظر داریم بخش داوری MMA را به صورت مجزا از دیگر رشته ها تشکیل و دانش فنی داوران خود را از طریق شرکت در کلاس های بین المللی که توسط فدراسیون برنامه ریزی شده است، ارتفاء بخشیم. علاوه بر آن هیات در نظر دارد بهمن ماه و در صورت فراهم بودن شرایط، مسابقاتی را در بخش MMA برگزار کند که مطمئنا با استقبال زیادی روبرو خواهد شد.