شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمار#کرونا

با فوت ۳ بیمار دیگر مجموع جانباختگان کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۷۹ نفر رسید

مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت سه بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

با فوت ۳ بیمار دیگر مجموع جانباختگان کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۷۹ نفر رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با فوت سه بیماری دیگر مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته، مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۶۷۹ نفر رسید.

وی افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۷۶۱ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد، آزمایش ۱۸۲ بیمار مثبت قطعی اعلام شد که در نهایت ۲۱ نفر بستری شدند و ۱۶۱ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۱ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال عمومی ۲۵ بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

شیرانی روند شیوع کرونا در این استان را کاهشی باثبات اعلام کرد و گفت: اگر چه در هفته‌های اخیر شیوع کرونا در استان کاهشی باثبات است و در کف موج پنجم کرونا قرار داریم اما تاکنون علامتی مبنی بر شکل‌گیری موج جدید گزارش نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آخرین تغییرات رنگ‌بندی شیوع کرونا در استان یادآور شد: به تازگی شهرستان سامان از رنگ زرد (خطر متوسط) به نارنجی (پرخطر) و شهرستان کیار از نارنجی به قرمز (خیلی پرخطر) تغییر رنگ داده است.

شیرانی با تاکید بر توجه بیش از پیش مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: بسیاری از موارد ابتلا در استان ناشی از دورهمی‌ها و تجمعات است از همین رو علاوه‌بر اینکه به آن دسته از افرادی که هنوز اقدام به دریافت واکسن کرونا نکرده‌اند، توصیه می‌شود سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند بلکه به تمامی افراد حتی آنهایی که هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند تاکید می‌شود که با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۴ آبان ۲۴۱ هزار و ۲۰۶ مورد تست تشخیص مولکولی از بیماران مشکوک به علائم بالینی کرونا گرفته شده که بر اساس آن ۸۴ هزار و ۳۵۳ مبتلا به این ویروس شناسایی شده است.

تاکنون ۷۸ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری دُز نخست و ۵۰ درصد دُز دوم را واکسن دریافت کرده‌اند.