شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس

ابراهیمی:

در پرسپولیس باید امثال پروین مدیریت کنند

ابراهیمی:برخی مدیران بدون تخصص وارد باشگاه می شوند/ در پرسپولیس باید امثال پروین مدیریت کنند

مربی اسبق پرسپولیس گفت: اداره باشگاهی چون پرسپولیس را باید به امثال علی پروین بدهند.

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی در مورد وضعیت بلاتکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: در 43 سال اخیر باشگاه پرسپولیس حدودا 23 مدیرعامل داشته است و برخی از مدیران عامل سه ماه و برخی شاید سه سال در این باشگاه مدیریت کرده‌اند. تغییر پیاپی مدیران باشگاه باعث می‌شود که آنها برنامه‌ای برای فوتبال نداشته باشند. فرض کنید من را به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب کنند با کدام پول و برنامه قرار است این باشگاه را مدیریت کنم؟ این در حالی است که باشگاهی مثل منچستر یونایتد در 60 سال 5 مدیرعامل داشته که برخی از آنها فوت کرده‌اند و یکی هم مشغول به کار است. در باشگاه‌های اروپایی شما نمی‌بینید که مدیریت باشگاه یک ساله باشد. در باشگاه پرسپولیس ضعف مدیریت داریم.

وی افزود: در پرسپولیس زمانی که پنجعلی مدیر آکادمی بود دیدم که از جیب خودش پول برای خرید آب پرداخت می‌کرد نتیجه چنین وضعیتی این می‌شود که دیگر خبری از ستاره سازی در تیم های پایه ما نیست. در گذشته باشگاه‌هایی مثل راه آهن و هما سالی 10 ملی پوش تحویل فوتبال می‌دادند. مرحوم دهداری خودش مربی تیم هما بود و بازیکنان زیادی را کشف کرد. الان وضعیت فوتبال اینگونه است که ضعف مدیریت، نداشتن بودجه و... باعث می شود که مربی مثل کالدرون برای پولش شکایت کند. حق هم دارد، دستمزدش را می‌خواهد. 

مربی اسبق پرسپولیس با اشاره به حضور مدیران غیرفوتبالی و غیر متخصص در فوتبال و باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: برخی از مدیران پرسپولیس بدون هیچ تخصصی در ورزش و فوتبال انتخاب می‌شوند. نتیجه‌اش همین شرایط مالی می‌شود. چرا برخی از بازیکنان ستاره ما به تیم‌های خارجی و عربی می‌روند چون در آن باشگاه ها پول‌شان به موقع پرداخت می‌شود. اکنون اما وقتی باشگاه نمی‌تواند پول بازیکنان را بدهد همه آنها نزد افشین پیروانی سرپرست تیم می‌روند و می‌گویند از چه کسی باید پول بگیریم؟بازیکن که سراغ مدیرعامل باشگاه نمی‌رود، او خواسته‌هایش را به سرپرست تیم می‌گوید. نتیجه‌اش هم همین شرایطی می شود که در پرسپولیس دیدیم و مقابل آلومینیوم اراک یک بازی معمولی را شاهد بودیم.

ابراهیمی ادامه داد: زمانی که من و علی پروین در پرسپولیس بودیم چند سال قهرمان شدیم و بعد به مشکل مالی خوردیم اما مدیران مربیان را عوض کردند که اشمیت، زوبل و آری‌هان را آوردند اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتند.پرسپولیس را باید به امثال علی پروین و محمد دادکان بدهند. پروین بارها گفته ما باشگاه را بدون دریافت گرفتن پول از دولت اداره می‌کنیم. او می‌گوید باید پرسپولیس را به پرسپولیسی‌ها داد و استقلال را به استقلالی‌ها.امثال پروین می‌توانند در باشگاه پرسپولیس درآمدزایی کنند.

منبع: فارس