شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر نیرو

وزیر نیرو : ظرفیت نیروگاهی کشور ۳۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

محرابیان گفت که به منظور توسعه زیرساخت‌های تامین برق در کشور و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا چهار سال آینده به شبکه برق کشور اضافه می‌شود.

وزیر نیرو : ظرفیت نیروگاهی کشور ۳۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

وزیر نیرو گفت که به منظور توسعه زیرساخت‌های تامین برق در کشور و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا چهار سال آینده به شبکه برق کشور اضافه می‌شود.

به گزارش پنجشنبه شب پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر محرابیان" در جریان بازدید امروز خود از نیروگاه شهید باکری سمنان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰ هزار مگاوات از این ظرفیت توسط نیروگاه‌های جدید حرارتی و تبدیل واحدهای سیکل‌ ساده به سیکل‌ترکیبی، ۱۰ هزار مگاوات با سرمایه‌گذاری صنایع در بخش تولید برق و ۱۰ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

وی ادامه داد که برای تحقق این برنامه تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۱۰ هزارمگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با صنایع منعقد شده است که این امر با حمایت وزارتخانه‌های نیرو و صمت عملیاتی خواهد شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: توسعه صنعت نیروگاهی برای افزایش تولید و مدیریت مصرف، دو راهبرد وزارت نیرو برای رفع مشکل خاموشی‌ برق و تامین نیاز کشور است.

اوژن مکری مدیرعامل شرکت پویا انرژی نیز در جریان بازدید وزیر نیرو از نیروگاه شهید باکری به برنامه‌ریزی این مجموعه برای احداث بلوک سیکل‌ترکیبی دوم این نیروگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این نیروگاه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی است که برنامه احداث دو واحد گازی جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه درصدد احداث توربین‌های گازی نسل جدید در بلوک دوم نیروگاه هستیم، افزود: زیرساخت‌های مربوطه برای راه‌اندازی این واحدها انجام شده و در صورت تحویل به موقع تجهیزات اصلی همچون توربین، ژنراتور و ترانس امیدواریم این دو واحد را برای پیک تابستان سال آینده وارد مدار کنیم.

وزیر نیرو عصر پنجشنبه در جریان سفر رییس‌جمهوری به استان سمنان از نیروگاه شهید باکری این شهر بازدید کرد.

نیروگاه سیکل‌ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان - دامغان واقع شده است.

منبع: انتخاب