شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#مرسدس بنز

رونمایی از نسل جدید SL; شاهکار طراحی مرسدس بنز + عکس

محصول لوکس و بسیار زیبای کمپانی آلمانی مرسدس بنز در نسخه جدید معرفی شد. این کمپانی درطراحی و تولید خودروهای کوپه و کروک تخصص ویژه ای دارد و همیشه خودروهای طراحی شده این شرکت دراین دسته از زمانخود جلوتر بوده و توجه بسیاری از کارشناسان و متخصصین را جلب کرده است. هدف از طراحی این خودرو در این کلاس اسپرت و لوکس بودن است و همیشه بنز نشان داده است در این مورد موفق عمل کرده است.

مرسدس بنز اس ال که به آقای صدا معروف است پس گذشت نزدیک به دو دهه از طرح اولیه خود، همچنان در خیابان ها دلربایی می کند و طرفداران خود را از دست نداده است.

1Mercedes-Benz SL 63 AMG (2022)5.webp
مرسدس-بنز نسل جدیدی از مدل SL را رونمایی کرد. این ماشین که یکی از باسابقه‌ترین مدل‌های بنز است توسط AMG، زیرمجموعه اسپرت کارخانه آلمانی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

بنز حدود هفتاد سال پیش با هدف ورود به مسابقات اتومبیلرانی اولین مدل SL را تولید کرد. این ماشین در اولین سال حضورش افتخار‌های زیادی به دست آورد که مهم‌ترین آن کسب مقام اول و دوم در مسابقه استقامت لومان بود. تقریبا همه نسل‌های بعدی SL عیاری برای ماشین‌های لوکس اسپرت بودند و بعدا به ماشین‌های کلکسیونی گران‌قیمت تبدیل شدند.

14Mercedes-Benz SL 63 AMG (2022).webp

مدل جدید SL روباز است و سقف پارچه‌ای دارد که می‌توان آن را ظرف ۱۵ ثانیه باز و بسته کرد. ماشین با دو موتور هشت سیلندر عرضه می‌شود که قوی‌ترین موتور ۵۸۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. با این نیرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت SL حدود ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعتش به ۳۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اتاق ماشین با الهام از نسل جدید کلاس S کارخانه طراحی شده است. دو صندلی کوچک هم برای نشستن کودکان در نظر گرفته شده تا ماشین کاربردی‌تر شود.

1Mercedes-Benz SL 63 AMG (2022)3.jpg
در سال‌های گذشته استقبال از ماشین‌های دو نفره روباز کم شده و خودروسازان به مرور تولید این ماشین‌ها را کاهش داده یا متوقف کرده‌اند. ب‌ام‌و به همین دلیل برای مدل اسپرت خود با تویوتا همکاری کرد تا هزینه‌های تولید را کاهش دهد و بنز هم مدل SLC را از محصولاتش حذف کرده است.