شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مجلس#تحریم‌ها

کمالوندی: قانون مجلس برای لغو تحریم‌ها توانست دست ما را در مذاکرات باز کند | افزایش اورانیوم ۶۰ درصد ایران به ۲۵ کیلوگرم

ما دستاوردها و توانمندی هایی داریم که در کشور دیگری وجود ندارد. متاسفانه غالباً درباره غنی سازی و سانتریفیوژها صحبت شده است، در حالیکه در بخش "غیر انرژی" دستاوردهای زیادی داریم.

کمالوندی: قانون مجلس برای لغو تحریم‌ها توانست دست ما را در مذاکرات باز کند | افزایش اورانیوم ۶۰ درصد ایران به ۲۵ کیلوگرم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

- ما دستاوردها و توانمندی هایی داریم که در کشور دیگری وجود ندارد. متاسفانه غالباً درباره غنی سازی و سانتریفیوژها صحبت شده است، در حالیکه در بخش "غیر انرژی" دستاوردهای زیادی داریم.

- وتره ها که قیمت یک میلی گرم برخی از آنها به ده ها هزار دلار می رسد و به ما نمی دادند و اکنون 150 نوع دوتره تولید می کنیم، کیت غربالگری نوزادان تازه متولد شده که از طریق آن می توان وجود بیش از 100 نوع بیماری را تشخیص داد. رادیوداروهای تشخیصی و درمانی برای بیماری های مختلف از جمله سرطان ها که از نظر کیفیت با بهترین های دنیا رقابت می کنند، بهترین آب سنگین دنیا را داریم که در پیشرفته ترین آزمایشگاه آمریکا آن را تایید کردند، در بحث لیزر و کاربردهای آن در بهداشت و درمان، صنعتی و حتی نظامی حرف برای گفتن داریم. باید بگویم پیشرفت های این صنعت در چرخه سوخت هسته‌ای از مرحله اکتشاف، استخراج ، تبدیل ، غنی سازی، تولید سوخت تا مدیریت پسماند و همچنین تسلط بر انواع لیزر و فناوری کوانتوم چشمگیر و معجزه‌وار است.

- ما مدتی محدودیت داشتیم اما خوشبختانه با قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست و بالمان باز شد. طبق قانون از ما 120 کیلو 20% خواستند، در حالیکه الان از 210 کیلو عبور کرده ایم. تاکنون 25 کیلو 60% تولید کرده ایم که به استثنای کشورهای دارای سلاح هسته ای هیچ کشوری قادر به تولید آن نیست.

- سلطه ای که آمریکا به دنبال آن بود، نه تنها امروز کنار رفته است بلکه روز به روز در حال افول است.تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود. این سلطه نمادی بود که باید کنار می رفت.

 

منبع: خبر آنلاین