شهر خبر

تصاویر | ماندگارترین قاب‌ها از رویارویی بچه‌های سپاه با راهزنان دریایی آمریکا

انتشار نخستین تصاویر از رویارویی پاسداران سپاه اسلام با تفنگداران و ناوهای جنگی آمریکا در دریای عمان بازتاب‌های گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان داشت.

قاب‌های ماندگار از برخورد سپاه با راهزنی دریایی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی هفت دقیقه‌ای که سپاه از روند برخورد با دزدی دریایی آمریکایی‌ها منتشر کرد، میلیون‌ها بار در ۲۴ ساعت گذشته دیده شد اما کاربران نکته‌سنج ایرانی در شبکه‌های اجتماعی سراغ نکته‌های این ویدئوی تاریخی رفتند و برداشت‌های خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

یکی از قاب‌های بسیار دیدنی و تماشایی این ویدئو، نمایی است که سه نفر از نیروهای سپاه را از پشت سر نشان می‌دهد در حالی که با خیال آسوده به ناو جنگی آمریکایی‌ها خیره شده‌اند. به ویژه پاسداری که میانه تصویر ایستاده و با حالتی خاص ناشی از نوعی بی‌خیالی رو به افق دارد.

کاربران ایرانی در توییتر با بازنشر این تصویر درباره اینکه این نیروی ویژه سپاه ایران بچه کدام شهر و کدام محله است گمانه‌زنی می‌کردند. برخی هم معتقد یودند شیوه ایستادن او شبیه کسانی است که رفته لب ساحل تا به مرغان دریایی غذا بدهد. کار به جایی رسید که حتی سراغ زبان بدن این پاسدار خونسرد رفتند و آن را تجزیه و تحلیل کردند.

در چند رویارویی اخیر سپاه با تفنگداران ارتش تروریست آمریکا و نیروی دریایی انگلیس چند قاب برای همیشه در تاریخ ماندگار شده است؛ از جمله پاسداری که روی عرشه ناو انگلیسی بند پوتین خود را می‌بندد یا آن سپاهی دریادل که روی قایق تندرو انگشت خود را به نشانه تهدید سمت تروریست‌های آمریکایی گرفته و برایشان خط و نشان می‌کشد.