این درحالی است که چند ماه پیش نظرسنجی های اولیه نشان می دادند مک آلیف از رقیبان خود جلوتر است.

در ایالت نیوجرسی، اسمبلیان جک گیتارلی یک جمهوری خواه رقابت بسیار نزدیکی با فیل مورفی فرماندار دموکرات داشت. دموکرات ها فکر می کردند مورفی به راحتی در این ایالت پیروز انتخابات شود.

اما جمهوری خواهان به این رقابت ها بسنده نکردند و تلاش خود برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان را افزیش داده اند. کوین مک کارتی  رهبر اقلیت جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور جمهوری خواه از ایالت کالیفرنیا گفت حزب او ممکن است ۶۰ کرسی را به نفع خود تغییر دهد. جمهوری خواهان تنها به کسب ۵ کرسی در مجلس نمایندگان نیاز دارند تا اکثریت را کسب کنند.

پیش بینی تحلیلگرانی مانند "دیو واسرمان" حاکی از رقابت نزدیک جمهوری خواهان به دموکرات ها در ایالت هایی مانند آریزونا، جورجیا و نوادا است.

وی گفت: نتایج نشان می دهند که جمهوری خواهان به راحتی می توانند اکثریت سنا و مجلس نمایندگان را در انتخابات سال ۲۰۲۲ کسب کنند.

میزان محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ماه های خیر کاهش یافته است و همین کاهش محبوبیت بر نتایج انتخابات در دو ایالت ویرجینیا و نیوجرسی تاثیر گذاشته است.

سناتور باب منندز اعلام کرد نتایج نزدیک نشان دهنده عدم علاقه مردم به خصوص در میان اقلیت ها به حزب دموکرات است.

سناتور ویپ دیک دوربین دموکرات اخطار داد اگر دموکرات ها از شکست در ویرجینیا درس نگیرند،  اکثریت این حزب در خطر خواهد بود.

انتخابات کنگره آمریکا برای سال ۲۰۲۲ در حالی مرحله مقدماتی و رقابت درون حزبی خود را آغاز کرده است که پیش‌بینی می‌شود، وفاداران ترامپ به چالشی برای هم حزبی‌های خود تبدیل شوند و کار را برای سنتی‌ها و معتدلان این حزب سخت کنند.

به گزارش ایرنا، در مجموع ۴۶۹ کرسی در کنگره ایالات متحده (۳۴ کرسی سنا و همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان) برای انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۲ به رای گذاشته می‌شود.

در انتخابات ۲۰۲۲ قرار است ۱۴ کرسی دموکرات‌ها و ۳۰ کرسی جمهوری‌خواهان در رقابت میان‌دوره‌ای سنا به رای گذاشته شود.

ترکیب و کرسی‌هایی که قرار است در این انتخابات به رای گذاشته شود هم اهمیت دارد چرا که می‌تواند اکثریت این دو حزب اصلی آمریکا را در کنگره تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر آن، برخی اعضای فعلی کنگره هم قصد ندارند بار دیگر وارد رقابت شوند به گونه‌ای که تا اکتبر ۲۰۲۱، ۲۹ عضو کنگره شامل پنج عضو سنا و ۲۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده‌اند که برای انتخاب مجدد شرکت نخواهند کرد.

۱۷عضو اعم از پنج سناتور و ۱۲ نماینده، بازنشستگی خود را اعلام کرده‌اند. هر پنج عضو بازنشسته سنا جمهوری‌خواه و از ایالت‌های کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، اوهایو، آلاباما و میسوری هستند و از اعضای بازنشسته مجلس نمایندگان، هشت نفر دموکرات و چهار نفر دیگر جمهوری‌خواهند.

۱۲ عضو مجلس نمایندگان آمریکا برای تصدی پست‌های دیگر نامزد می شوند. چهار جمهوری‌خواه و سه دموکرات به‌دنبال کرسی‌های مجلس سنای آمریکا، یک جمهوری‌خواه و یک دموکرات برای تصدی فرمانداری، یک جمهوری‌خواه برای تصدی پست وزارت خارجه ایالتی، یک دموکرات برای شهرداری و یک دموکرات هم برای تصدی دادستانی ایالتی نامزد می‌شوند.

هیچ یک از اعضای سنای ایالات متحده برای مناصب دیگر نامزد نمی‌شوند.

به صدا درآمدن زنگ خطر برای حزب بایدن پس از شکست در انتخابات ویرجینیا