شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#پایان سال

پیش بینی مهم از وضعیت بورس تا پایان سال / این شرکت ها سودآور خواهند بود

هفته گذشته شاخص بورس ۱٫۶ درصد رشد را ثبت کرد و شاخص هم‌وزن هم یک درصد رشد داشت.

تا اواسط هفته گذشته شاخص کل بورس با افت گسترده‌ای رو به رو شد. شاخص روز یکشنبه ۳۵ هزار واحد منفی را در کارنامه خود ثبت کرد و بعد از افت گسترده شاخص با سیگنال وزیر اقتصاد به حقوقی‌های بورسی و گفتگوی رئیس سازمان بورس در تلویزیون شاخص کل بورس به صورت دستوری برای باقی هفته مثبت شد.

در آخرین روز معاملاتی هم روند بازار مثبت بود. شاخص بورس ۲۲ هزار واحد رشد را ثبت کرد و در کانال یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد قرار گرفت. در کل هفته گذشته شاخص بورس ۱٫۶ درصد رشد را در کارنامه خود ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن هم هفته گذشته در کانال ۳۷۰ هزار واحد بود و در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به ۳۷۴ هزار واحد رسید. در کل شاخص هم‌وزن ۱ درصد رشد را ثبت کرد.

پیش‌بینی از بورس تا پایان سال ۱۴۰۰

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سهام پیش‌بینی کرده است: با فرض ثابت بودن سایر متغیرهای اثرگذار بر وضعیت اقتصادی کشور، صنایع برتر با محوریت استراتژی مدیریت پرتفوی، صنایع ارزآور و خودکفا از حیث تامین مواد اولیه، پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و فرآورده‌های معدنی و کانی می‌توانند پیش‌رو باشند. همچنین شرکت‌های صنایع غذایی و دارویی، از نظر آزادسازی نرخ ارز برای تامین مواد اولیه و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جزو صنایع پیش‌رو در بازار سرمایه خواهند بود.

آقابزرگی در این باره افزود: شرکت‌های صنعت بانک، بیمه، لیزینگ و تامین سرمایه از نظر افزایش ترن اوور و گردش مالی و در نتیجه افزایش حاشیه سود عملیاتی می‌توانند از سودآوری خوبی برخوردار باشند.