شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#جدید#واشنگتن#مسکو#سفیر روسیه

سفیر روسیه: امکان اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا بعید نیست


سفیر روسیه: امکان اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا بعید نیست

سفیر روسیه در آمریکا گفت: به‌رغم احتمال اعمال تحریم‌های جدید ضدروسی، روابط تجاری-اقتصادی مسکو و واشنگتن در حال توسعه است و دو طرف مذاکرات درباره ثبات راهبردی و امنیت سایبری را از سر گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد، این احتمال وجود دارد که ایالات متحده تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کند. به گفته وی، این در حالی است که روابط تجاری-اقتصادی بین روسیه و آمریکا در حال توسعه است.

آنتونوف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "راسیا-24" گفت: «نباید گفت که احتمال اعمال تحریم‌های جدید ضدروسی از سوی آمریکا از بین رفته و چنین امکانی هر روز ممکن است اتفاق بیفتد و بهانه لازم برای اعمال محدودیت‌های جدید علیه روسیه بدست آید. البته به‌رغم این اقدام غیرسازنده، روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور با آهنگ رشد خوبی در حال توسعه است.»  

سفیر روسیه در آمریکا همچنین گفت که کانال‌های ارتباطی بین دو کشور بطور تدریجی در حال برقراری است.  وی توضیح داد: «در حال حاضر روابط کاری بین روسیه و ایالات متحده در سطح شورای امنیت دو کشور از سر گرفته شده و روابط بین وزارت امور خارجه نیز هرگز قطع نشده بود. تقریباً دو هفته قبل نیز معاون نخست وزیر روسیه در واشنگتن مذاکرات مفصلی با نمایندگان ساختارهای مختلف آمریکایی انجام داد و می‌توان گفت که روابط بین دو دولت در حال از سر گیری است.»  

آنتونوف همچنین یادآور شد که طرف آمریکایی به بخشی از سئوالات روسیه در زمینه امنیت اطلاعاتی پاسخ داده و برخی از این سئوالات هم همچنان نادیده گرفته شده‌اند. به گفته وی، بطور کلی روابط مسکو و واشنگتن طی سال گذشته در جهت گیری مثبتی توسعه پیدا کرده که نمونه آن آغاز مجدد مذاکرات تخصصی دوجانبه در زمینه ثبات راهبردی و امنیت سایبری است.

روز گذشته "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که مقامات روسیه و ایالات متحده در حال انجام مذاکراتی در خصوص امنیت سایبری زیر نظر شورای امنیت دو کشور هستند. وی افزود: «در مرحله کنونی جزییات این مذاکرات و تبادل اطلاعات خاص بین دو طرف فاش نمی‌شود. ولی این رایزنی‌ها در جهت گیری درستی در حال پیشرفت هستند.»

انتهای پیام/