شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#هزار میلیارد تومان

خبر رستم قاسمی از پیش‌بینی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال برای نهضت ملی مسکن

کدخبر: 452229
وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات بسیار خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده و سهم بانک مرکزی کشور و همه بانک‌های کشور ابلاغ شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم استان سمنان در طرح جهش تولید مسکن احداث هفت هزار واحد مسکونی در گام نخست است .

رستم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه آیین افتتاح عملیات اجرایی یک مجتمع در شهر سمنان با اشاره به قانون جهش تولید مسکن اظهار داشت: در این خصوص قانون بسیار خوبی در مجلس تصویب شد و در مهرماه امسال به دولت ابلاغ شد.

وی بیان کرد: قانون جهش تولید مزیت‌های بسیار زیادی دارد و شرایط استثنائی برای خانه‌دار شدن مردم به‌ویژه دهک‌های پایین جامعه می‌تواند در برداشته باشد؛ چراکه زمین به‌صورت 99 ساله واگذار می‌شود و به‌نوعی مجانی است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: تسهیلات بسیار خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده و سهم بانک مرکزی کشور و همه بانک‌های کشور ابلاغ شده است.

قاسمی ادامه داد: 360 هزار میلیارد تومان در سال برای نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده است و بانک‌ها مطلع هستند و موظف به پرداخت هستند.

وی بیان کرد: سهم هر واحد مسکونی در کل کشور با تصویب شورای پول و اعتبار مشخص شده است و در کشور هم مشکل و کمبودی در حوزه ساخت و امکانات و مصالح وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت 2 میلیون مسکن در قالب طرح جهش تولید در سراسر کشور عنوان کرد: بر اساس جمعیت کل کشور پیش‌بینی شده بود که برای استان سمنان 7 هزار واحد مسکونی در گام نخست آغاز شود؛ البته این را نیز بگوییم امکان افزایش احداث واحد مسکونی وجود دارد و به عبارتی هر چقدر متقاضی وجود داشته باشد باید در خصوص تأمین زمین اقدام شود.

قاسمی اظهار داشت: قانون جهش تولید مسکن شامل حال آقایان مجرد نیز می‌شود؛ بنابراین افراد مجرد نیز می‌توانند وارد سامانه شده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند البته مشروط به اینکه در زمان تحویل مسکن ازدواج کرده باشند.

وی ادامه داد: سرپرست خانوار و خانم‌های مجرد 35 سال به بالا نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند و منعی در این خصوص وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: 20 درصد تسهیلات کل بانک‌های کشور به مسکن اختصاص یافته است و از آنجا که قانون این میزان را مشخص کرده بانک‌ها موظف به پرداخت هستند و اگر بانکی در این خصوص اقدام نکند، مشمول جریمه مالیاتی می‌شود.