شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تویوتا کرولا#هوندا

با تفاوت‌های هوندا سیویک و تویوتا کرولا آشنا شوید+عکس

کدخبر: 452200
اقتصاد نیوز : سیویک و کرولا یک گزینه ایده آل کسانی است که به دنبال خودروهای خانوادگی جمع و جور، کاربردی و مقرون به صرفه هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از خودروهای سدان هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به هوندا سیویک و تویوتا کرولا اشاره کرد.

بر کسی پوشیده نیست که کراس اوور‌های کامپکت محبوبیت زیادی دارند؛ این خودروها ممکن است ضعف هایی داشته باشند اما در عمل مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند. سیویک و کرولا یک گزینه ایده آل کسانی است که به دنبال خودروهای خانوادگی جمع و جور، کاربردی و مقرون به صرفه هستند.  در حالی که فضای بار خودروهای سدان در مقایسه با کراس اوور‌ها کمتر است، اما سطح راحتی و کاربردی بودن آن‌ها را نمی توان نادیده گرفت.  

سیویک: هوندا در حال حاضر سدان سیویک را با دو پیشرانه عرضه می‌کند، اما برخلاف کرولا، گزینه هیبریدی را ارائه نمی دهد. یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو قدرت دو تریم پایه را تامین می‌کند و حداکثر ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ پوند فوت حداکثر گشتاور تولید می‌کند. موتور دیگر، واحد ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر است که در برخی از خط تولید هوندا به چشم می خورد؛ این موتور ۱۸۰ اسب بخار قدرت و حداکثر ۱۷۷ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و فقط با تریم‌های EX و Touring در دسترس است. هر دو موتور با گیربکس CVT جفت می‌شوند و چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورند.

کرولا: کرولا با انتخابی از سه پیشرانه، دو بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود. تریم‌های پایین‌تر مانند L، LE و XLE با یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شوند که حداکثر قدرت ۱۳۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۶ پوند بر فوت را دارد. دیگری موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر است که ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ پوند بر فوت حداکثر گشتاور تولید می‌کند.

هوندا سیویک در مقابل تویوتا کرولا: کدام سدان کامپکت بهتر است؟ + فیلم
 
هوندا سیویک در مقابل تویوتا کرولا: کدام سدان کامپکت بهتر است؟ + فیلم
 

در حالی که موتور ۱.۸ لیتری فقط با گیربکس CVT در دسترس است، موتور ۲.۰ لیتری با هر دو گیربکس CVT و شش سرعته دستی عرضه می‌شود. به طور عجیبی، دفترچه راهنما در تریم‌های XSE موجود نیست و فقط با SE ارائه می‌شود.

در نهایت، پیشرانه هیبریدی از موتور ۱.۸ لیتری استفاده می‌کند که با یک موتور الکتریکی ۵۳ کیلوواتی ارائه می‌شود. حداکثر قدرت سیستم ۱۲۱ اسب بخار است در حالی که موتور حداکثر گشتاور ۱۰۵ پوند بر فوت تولید می‌کند. نیازی به گفتن نیست که سیستم هیبریدی با گیربکس iCVT ارائه می‌شود و چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد.

هوندا سیویک مجموعه موتور‌های قدرتمندتری را ارائه می‌کند، اما آنچه تویوتا از نظر عملکرد فاقد آن است، با ارائه گیربکس دستی و پیشرانه هیبریدی است. 

هوندا سیویک در مقابل تویوتا کرولا: کدام سدان کامپکت بهتر است؟ + فیلم
 
هوندا سیویک در مقابل تویوتا کرولا: کدام سدان کامپکت بهتر است؟ + فیلم
 

سیویک: هوندا چراغ‌های جلو LED را به صورت استاندارد در سراسر محدوده سیویک همراه با سیستم کنترل آب و هوا ارائه می‌دهد؛ همچنین صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی با Apple CarPlay و Android Auto را نیز به صورت استاندارد ارائه می‌دهد. یک صفحه نمایش ۹.۰ اینچی نیز فقط در تریم برتر Touring ارائه می‌شود، صفحه نمایش بزرگتر نیز با اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو عرضه می‌شود. کنترل تهویه مطبوع دو منطقه‌ای نیز تنها با دو تریم بالا موجود است.

صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت و صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم برقی در چهار جهت فقط در تریم Touring موجود است. به‌علاوه، ویژگی‌هایی مانند تودوزی چرمی، سیستم HomeLink و دسته ابزار تمام دیجیتال ۱۰.۲ اینچی و سیستم صوتی ممتاز Bose با ۹ بلندگو، همگی منحصر به‌فرد تریم بالایی هستند.

کرولا: در تریم پایه L کرولا هیچ کنترل آب و هوایی وجود ندارد؛ اما از تریم LE به بعد در دسترس است، اما فقط یک سیستم تک منطقه‌ای است. یک صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی به صورت استاندارد ارائه می‌شود، در حالی که تمام تریم‌های بالاتر از پایه L دارای صفحه نمایش ۸.۰ اینچی بزرگتر هستند. همه سیستم‌ها با Android Auto و Apple CarPlay عرضه می‌شوند.

هوندا سیویک در مقابل تویوتا کرولا: کدام سدان کامپکت بهتر است؟ + فیلم
 
هوندا سیویک در مقابل تویوتا کرولا: کدام سدان کامپکت بهتر است؟ + فیلم
 

فقط تریم‌های XSE یک نمایشگر ۷.۰ اینچی TFT چند اطلاعاتی را برای راننده ارائه می‌دهند، تمام تریم‌های دیگر با صفحه نمایش ۴.۰ اینچی کوچکتر کار می‌کنند. همچنین هیچ تنظیم قدرتی برای سرنشینان در خط تولید وجود ندارد، فقط راننده یک سکوی قابل تنظیم برقی در ۸ جهت ارائه می‌کند، یک سیستم صوتی ممتاز با ۹ بلندگو JBL در دسترس است، اما فقط به عنوان بخشی از یک بسته حتی در تریم‌های XSE است.

 سیویک تجهیزات بیشتری را در مقایسه با کرولا به صورت استاندارد ارائه می‌دهد. در حالی که کرولا به خوبی مجهز است، هیچ سیستم صوتی ممتازی حتی در تریم بالایی نیز نمی‌تواند در نظر گرفته شود.

سیویک: هوندا مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی را به صورت استاندارد در سیویک ارائه می‌دهد. همه چیز از جمله هشدار برخورد رو به جلو، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار، کمک حفظ بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی ​​با دستیار ترافیک و تشخیص علائم ترافیکی، همگی بخشی از کیت استاندارد هستند. فقط نظارت بر نقاط کور برای دو تریم بالا در نظر گرفته شده است، در حالی که هشدار ترافیک متقابل عقب و کنترل ترمز با سرعت پایین فقط با تریم Touring در دسترس هستند.

کرولا: درست مانند سیویک، کرولا نیز به صورت استاندارد دارای ویژگی‌هایی مانند هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خطوط و ترمز اضطراری خودکار است. همچنین دو نسخه کروز کنترل پویا را ارائه می‌دهد. کروز کنترل تمام سرعت در تمام محدوده به جز برای تریم‌های SE موجود است. همچنین، درست مانند سیویک، نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک متقاطع عقب تنها با تریم‌های XSE و XLE در دسترس است.

 هر دو هوندا سیویک و کرولا از نظر تجهیزات ایمنی کاملاً یکسان هستند.