شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نفت ایران#فروش نفت#چین

ادامه رشد چشمگیر فروش نفت ایران به چین با کشتی ها نامرئی

ادامه رشد چشمگیر فروش نفت ایران به چین با کشتی ها نامرئی

ادامه رشد چشمگیر فروش نفت ایران به چین باعث سردرگمی طرف آمریکایی شده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» نوشت، همزمان با تلاش‌های دولت بایدن برای احیای برجام، فروش نفت ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. چین در سه ماه گذشته به طور متوسط روزانه نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده که تقریباً دو برابر مقداری است که در مدت مشابه سال گذشته از ایران خریداری می‌کرد. این افزایش در بحبوحه تلاش چین و ایران برای تقویت روابط دیپلماتیک و وادار کردن دولت بایدن به لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت، ایران همچنین مشغول ساخت ناوگانی از کشتی‌های نامرئی بوده که نفت را به چین، سوریه، ونزوئلا، روسیه و سایر کشورها منتقل می‌کنند. این کشتی‌ها با خاموش کردن فرستنده‌های خود تحریم‌ها را دور می‌زنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد تا چین را حتی به طور موقت و در آستانه مذاکرات احیای برجام وادار به کاهش خرید نفت از ایران کند، اما چینی ها به طور معکوس عکل کرده و خرید نفت از ایران را افزایش چشمگیری داده اند که انتظار می رود به 2 میلیون بشکه در روز برسد. این اقدام چینی ها دست ایران را برای بازی با کارت مذاکره بازتر کرده است. 

پایان/