شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#چین#سال آینده

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

احتمال حمله چین به تایوان در آینده نزدیک بعید است

احتمال حمله چین به تایوان در آینده نزدیک بعید است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ارتباط با وضعیت تایوان در سال های آتی گفت: بعید است چین در چند سال آینده تلاش کند تایوان را به طور نظامی تصرف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ارتباط با وضعیت تایوان درسال های آتی گفت: بعید است چین در چند سال آینده تلاش کند تایوان را به طور نظامی تصرف کند، حتی با وجود اینکه ارتش این کشور توانمندی‌هایی را ایجاد کرده که امکان بازپس‌گیری اجباری این جزیره خودگردان را فراهم می‌کند.

میلی در ادامه گفت: «بر اساس تحلیلی که از چین دارم، فکر نمی‌کنم در آینده نزدیک این احتمال وجود داشته باشد، می‌دانید که چنین روزنه‌ای به بازه‌های شش، دوازده، و حتی بیست‌وچهار ماه تعریف می‌شود. با این حال، چینی‌ها به وضوح و بدون ابهام در حال ایجاد توانمندی‌هایی جهت فراهم کردن این گزینه‌ها برای رهبری ملی خود در صورت انتخاب در مقطعی در آینده هستند. اما در آینده نزدیک؟ احتمالاً نه. ولی هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد.»

هفته گذشته یک مقام ارشد دولت آمریکا طی سخنانی گفته بود که ایالات متحده به منظور مقابله با آنچه وی، تأثیرات بدخیم چین خواند، روابط خود را با تایوان تعمیق خواهد کرد. بر اساس این گزارش، «سندرا اودکریک» مدیر جدید مؤسسه آمریکایی تایوان که این سخنان را در جریان برگزاری یک کنفرانس خبری مطرح می‌کرد، مدعی شد که واشنگتن عمیقاً در قبال تایوان متعهد بوده و به شکلی فعالانه به دنبال گسترش حوزه‌های جدید همکاری میان دو طرف، از جمله امنیت سایبری و زنجیره تأمین کالا است. نماینده آمریکا در امور تایوان همچنین تاکید کرد: ارزش شراکت و حمایت از تایوان (برای ما) بسیار زیاد است. ما به تعمیق روابط خود با تایوان متعهد هستیم.