محمد پنجعلی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط پرسپولیس پس از شکست در اراک تاکید کرد: درست است پرسپولیس در این دیدار از روزهای اوج خود دور بود اما دلیل این همه انتقاد و نگرانی‌ها در مورد  این تیم را نمی‌دانم. پرسپولیس بد بود و نتیجه بدی را هم به دست آورد اما این شرایط پایدار نیست و من اطمینان دارم در ادامه این شکست در سرنوشت قهرمانی پرسپولیس بی تاثیر خواهد بود.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه اظهار داشت: تیمی مثل بایرن مونیخ که در لیگ آلمان سال‌هاست یکه تازی می‌کند این هفته برابر موشن گلادباخ در جام حذفی شکست سنگینی را تجربه کرد، پس باید بگویم کار بایرن تمام است و دیگر در هیچ جامی قهرمان نمی‌شود؟ فوتبال همین است. هیچ تیمی بدون باخت قهرمان نمی‌شود. برد و باخت دو روی سکه فوتبال است و شکست برای بهترین تیم‌های دنیا هم اتفاق می‌افتد. همین نتایج غیرقابل پیش بینی است که فوتبال را تبدیل به جذاب‌ترین ورزش دنیا کرده است. پرسپولیس در اراک از روزهای اوج خود دور بود، قبول اما با این باخت دنیا برای پرسپولیس به آخر نمی‌رسد. این که در پیروزی‌ها کنار هم باشیم که فایده ای ندارد، همراهی در ناکامی ها و شکست‌هاست که می‌تواند آینده را برای این تیم تغییر دهد.

محمد پنجعلی در خصوص انتقاداتی که به سبک و ترکیب پرسپولیس در بازی‌های اخیر وارد می‌شود به خبرنگار برنا گفت: کادرفنی پرسپولیس بهتر از هر کسی از وضعیت و شرایط نفرات تیمش خبر دارد و این‌که ما بخواهیم در این مورد اظهارات فنی داشته باشیم، کار درستی نیست. کادر فنی در طول هفته و با بررسی همه جوانب امر ترکیب  و سیستم بازی را برای تیم در زمین مشخص می کند و این که ما بخواهیم از بیرون از گود برای پرسپولیس نسخه بپیچیم حرکت حرفه‌ای و کارشناسانه‌ای نیست. در حال حاضر کادر فنی با حضور یحیی گل‌محمدی و مربیان زبده‌اش به خوبی شرایط را درک کرده و مشکلات و نواقص را می‌دانند و حتما راه برون رفت از این شرایط را نیز می دانند. کار همه ما به عنوان هوادار و پیشکسوت پرسپولیس این است که پشت تیم مان را خالی نکنیم و همچنان از پرسپولیس و کادر فنی‌اش حمایت کنیم و اجازه بدهیم کادر فنی با دانش و توان خود مشکلات فنی تیم را حل کنند.

مدافع پیشین پرسپولیس در مورد احتمال تغییرات در ترکیب پرسپولیس در بازی آتی به خصوص تغییرات در خط دفاعی این تیم تصریح کرد: پرسپولیس تا چند ماه پیش  از حیث آمار بهترین خط دفاع ایران و آسیا را در اختیار داشت. جدایی مهره تاثیرگذاری مثل محمدحسین کنعانی زادگان در این اتفاق تاثیر داشته است اما نباید فراموش کنیم با اضافه شدن مهره های جدید باید به آنها برای ایجاد هماهنگی صددرصد زمان داد. هنوز هم پرسپولیس بهترین مدافعان ایران را در اختیار دارد و نمی توان با یکی، دو اشتباه، آنها را زیر سوال برد. زمان لازم است تا ساختار دفاع ما شکل بگیرد و به شرایط ایده آل برسد.

این پیشکسوت پرسپولیس در خصوص این که برخی بر این باور هستند که سیدجلال حسینی به خاطر شرایط سنی اش با افت روبرو شده و حتی گفته می شود زمان خداحافظی او فرا رسیده، گفت: در این مورد هم باید به نظر کادرفنی احترام گذاشت. سید در این سال ها ستون اصلی پرسپولیس بوده و تجربه اش به کار پرسپولیس آمده است، این که آیا او باید نیمکت نشین شود و یا این که از فوتبال خداحافظی کند، موضوعی است که خودش باید در مورد آن تصمیم بگیرد و ما نمی توانیم به او در این زمینه هیچ توصیه ای داشته باشیم. همان طور که اشاره کردم سیدجلال با تجربه اش به درد پرسپولیس می خورد.

پنجعلی در پایان در مورد بازی آینده پرسپولیس برابر گل گهر تاکید کرد: گل گهر تیم خوبی است و مهره ها و کادرفنی خوبی را در اختیار دارد و پرسپولیس هم با وجود افت و شکستی که در بازی اخیرش داشته است؛ همچنان از همه تیم های حاضر در لیگ برتر بهتر است. مطمئن باشید بازی اراک و اتفاقات آن در بازی های آینده پرسپولیس تکرار نمی شود و پرسپولیس می تواند با کسب نتیجه ای خوب این دیدار را با پیروزی و موفقیت پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/ 4