شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس کمیته#کمیته ملی
سیدرضا صالحی امیری:

نیازمند زیست فرهنگی متناسب با فضایل شهدا هستیم

رئیس کمیته ملی المپیک، جامعه امروز را نیازمند فضیلت و معرفت و اخلاق و انسانیت و زیست فرهنگی شهدا دانست و تصریح کرد: یادواره های شهدا فرصتی بهره گیری از فضایل شهداست.

سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک امروز، 12 آبان در یادواره 360 شهید ورزشکار استان گیلان که در زورخانه امام علی(ع) رشت برگزار شد، گیلان را جغرافیایی ارزشمند از مردمان فرهیخته، با فضیلت و خون گرم دانست و اظهار کرد: تقدیم هشت هزار شهید این پیام را منتقل می کند که گیلان پرچمدار عزت و عظمت و فضیلت ایرانیان است.

وی با بیان اینکه شهدا نیاز به تجلیل ندارند، افزود: شهدا عند ربهم یرزقون هستند و ما باید به شهدا متوسل شویم تا دست ما را بگیرند و ما را به قافله نور هدایت کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک، جامعه امروز را نیازمند فضیلت و معرفت و اخلاق و انسانیت و زیست فرهنگی شهدا دانست و تصریح کرد: یادواره های شهدا فرصتی بهره گیری از فضائل شهداست، زیرا امروز بیش از هر زمان دیگری به فضائل شهدا محتاجیم.

صالحی امیری، شهدا را نقشه راه رسیدن به قله های افتخار دانست و عنوان کرد: دور شدن از راه شهدا سرگشتگی و گمراهی را به دنبال دارد. اگر امروز در حوزه اقتصادی با تورم و گرانی و بیکاری مواجه  هستیم و اگر در حوزه سیاسی شایعه و انگ و تخریب و انتقام جویی وجود دارد و اگر در حوزه اجتماعی گرفتار آسیب اعتیاد و طلاق شدیم، نتیجه فاصله گرفتن از مسیر شهداست.

وی ورزش را دارای دو ساحت جسمانی و روحانی دانست و گفت: ساحت جسمانی ورزش رسیدن به سکو و سکه است، اما در ساحت روحانی به دنبال مرام و اخلاق و فضیلت و همدلی پهلوانی به ویژه در روزهای سخت سیل و زلزله و... هستیم. در واقع هویت ورزش به ساحت روحانی آن است؛ وگرنه همه ورزشکاران دنیا برای مدال تلاش می کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک، با بیان اینکه محافل شهدا باید دائمی باشد، خاطرنشان کرد: نسل جوان ما برای عبور از رذیلت و رسیدن به فضیلت به راه شهدا نیازمند است. در دنیا نظام های سیاسی مختلف وجود دارد، اما از لفظ «مقدس» برای نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنیم، زیرا نهال انقلاب با خون شهدا آبیاری شده و این نظام مقدس متعلق به شهداست.

وی نسل جوان را نیازمند هدایت و مدیریت و راهنمایی دانست و عنوان کرد: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس انقلاب فرهنگی بود؛ اگرچه با توپ و تانک و تنفگ مواجه بودیم، اما جنگ ما جنگ نرم بود، زیرا دفاع مقدس برای نظام جمهوری اسلامی تولید قدرت نرم کرد و گفتمان جمهوری اسلامی را تجربه کردیم.

صالحی امیری، ایثار و از خود گذشتگی و همدلی و استقامت و مقاومت و شجاعت و جهاد و شهادت را گفتمان جمهوری اسلامی دانست و متذکر شد: اگر امروز در دنیا حرفی برای گفتن داریم، به خاطر نسلی است که دفاع مقدس تربیت کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک، با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دفاع از حرم به تاسی از عاشورای حسینی رقم خورده  است، خاطرنشان کرد: شهدا امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دادند و این مسیر نورانی هرگز خاموش نمی شود.

وی استان گیلان را یکی از اولویت های مجموعه وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: در المپیک توکیو سه ورزشکار گیلانی المپیکی و پنج ورزشکار گیلانی پارالمپیکی داشتیم که نشان دهنده ظرفیت ها نهفته این استان است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، شهدا را قهرمانان و پهلوانان واقعی دانست و اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد قهرمانی ها و پهلوانی های شهدا بودیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از شهید املاکی به عنوان قهرمان یاد کردند، افزود: این فرمانده گیلانی در زمان بمباران شیمیایی دشمن ماسک خود را به یک بسیجی داد و جان خودش را فدا کرد و قهرمان ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی شد.

استاندار گیلان، شهید حسین فهمیده را قهرمان نوجوانی دانست که برای دفاع از کشور و نظام دشمنان را مایوس کرد و گفت: همه داشته های ما مرهون و مدیون شهداست و به تاسی از شهدا در برابر محاصره دشمن مقاومت می کنیم و خم به ابرو نمی آوریم.

عباسی، با اشاره به اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی دنیا، خاطرنشان کرد: قهرمان و پهلوانان ایرانی از شهدا الگو می گیرند.

وی با بیان اینکه امروز ایران در علم و فناوری و تکنولوژی و پزشکی و هوافضا و... دارای نام و نشان است، عنوان کرد: در عرصه های مختلف روی پای خودمان هستیم و عزت و آبرو داریم.

استاندار گیلان، از حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان یاد کرد و یادآور شد: شهدا با اخلاق و رفتار و منش خود برای نظام اسلامی ارزش ایجاد کردند و اخلاق مداری و روحیه ورزشکاران ما در عرصه های ورزشی کاملا مشهود است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش قهرمانی و پهلوانی، اظهار کرد: شهدا مرد میدان جهاد بودند و امروز وظیفه ماست که از دستاورد شهدا حفاظت کنیم و در عرضه خدمت مرد میدان باشیم.

انتهای پیام