شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلودگی هوا#پایان سال#وزیر کشور

تشکیل مداوم جلسات کارگروه اضطراری رسیدگی به آلودگی هوا تا پایان سال

وزیر کشور گفت: کارگروه اضطراری رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا تا پایان سال به صورت مداوم تشکیل می‌شود.

خبرگزاری میزان- احمد وحیدی عصر امروز در حاشیه نشست هماهنگی دستگاه‌های مسئول در مدیریت آلودگی هوا در جمع خبرنگاران گفت:

این جلسه راجع به پیگیری قانون هوای پاک بود که در این قانون ۱۲۳ تکلیف برای ۲۳ دستگاه مشخص شده است.

وی افزود: با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جلسه داشتیم و تعهدات دستگاه‌ها در این قانون را بررسی کردیم؛ اولین مسئله امروز ما، رعایت تعهدات قانونی است، زیرا برای ما سلامت مردم مهم است.

وزیر کشور عنوان کرد: برخورد فوری با برخی از پدیده‌های حوزه آلودگی هوا مطرح و بنا شد، کارگروه اضطراری رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا تا پایان سال به صورت مداوم تشکیل شود.

وی با بیان اینکه درباره نوسازی ناوگان و محدودیت‌هایی که درباره آن مانند مشکلات فنی، ساختاری و مالی وجود دارد، مطرح شد، عنوان کرد: قرارگاهی تشکیل می‌دهیم که این مسایل با سرعت بیشتری دنبال شود.

وحیدی تاکید کرد: در این جلسه راجع به مسایل کلان‌تر‌ی همچون حجم خودرو‌ها و سایر شرایطی که برای الایندگی هوا مطرح است و نوع سوخت‌ها نیز مباحثی عنوان شد و جلسه خوبی بود تا با پیگیری مستمر، قانون هوای پاک را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی داریم، گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی گاهی ۴۰ درصد و بیشتر عنوان می‌شود که در این باره خودرو‌ها، موتور‌ها و واگن‌های مترو وضعیت شان نامطلوب‌تر است.

وزیر کشور گفت: قرارداد بازسازی ۵ هزار دستگاه اتوبوس در کل کشور بسته شده است و سهمیه خوبی برای تهران در حدود ۲-۳ هزار دستگاه دیده شده است.

 

انتهای پیام/